piątek, 29 stycznia 2021

Ptasi czekoladownik

Witajcie Kochani! W ostatnim poście pokazywałam Wam laleczkę inspirowaną Cappuccino, a dziś będzie o czekoladzie :). W sumie to kawa + czekolada = duet idealny 💗.  Historia czekolady ma już prawie 4000 lat i rozpoczęła się na terenie starożytnej Mezoameryki (dzisiejsze tereny Meksyku). To właśnie tam odkryto pierwsze krzewy kakaowca :). I chwała za to, bowiem czekolada to produkt wykorzystywany na szeroką skalę nie tylko w przemyśle spożywczym, ale również kosmetycznym. Uwielbiam czekoladowe, cukrowe pillingi do ciała, nie wspominając już o pachnących czekoladą balsamach :)). Nawet coś czekoladowego jest dla rękodzielniczek :)). Włóczki inspirowane kolorami czekolady, farby w odcieniach czekolady (nawet nazwy mają w sobie słowo "czekolada"), papiery scrapowe z czekoladowymi motywami, tkaniny, a raz widziałam nawet skarpety w tabliczkę czekolady :)). I choć nie uświadamiamy sobie tego na co dzień, fakt jest jeden - czekolada nas otacza!:)

Pamiętam jak moja mamcia opowiadała mi, że kiedy uczyła się do matury to codziennie zjadała tabliczkę czekolady. Myślę jednak, że ten przysmak z młodości mamuni był zupełnie inny niż teraz, a chodzi mi o skład. Nie wiem, czy czytacie etykiety produktów, ale spójrzcie na niektóre czekolady - normalnie serwują nam tablicę Mendelejewa :((. Tak naprawdę to trudno "to coś" nazwać czekoladą, zbitka cukru i chemii :(. Na szczęście można jeszcze kupić prawdziwą czekoladę, o idealnym, aksamitnym smaku i powalającym zapachu - trzeba tylko nieco drożej za tą przyjemność zapłacić.



Dobra czekolada wymaga odpowiedniej oprawy :). Czekoladowniki są do tego idealne!! Uwielbiam je i mam do nich ogromną słabość. Nie tylko są pięknym opakowaniem dla czekolady, ale również mogą pełnić funkcję pudełeczka na szydełka, nożyczki czy inne drobiazgi :). 


Jak wiecie Kochani nie jestem scraperką więc cudowne, bogato zdobione w wersji papierowej nie powstaną, ale drewniane w wersji decu już tak :)). Dzisiejszy (ptasi) jest pierwszy, ale nie ostatni :). Niedługo Dzień Kobiet - trzeba pomalutku działać :).


Na wieczku jest sikorka, która idealnie pasuje do szóstej odsłony zabawy  Izuni "Oblicza, odbicia, odsłony sztuki". Zdjęcie inspiracyjne zobaczycie TUTAJ :).


Grafika na wieczku mojego czekoladownika to papier ryżowy od Stamperii. Przyznam Wam się, że w ogóle ze wszystkich firm produkujących papiery ryżowe najbardziej lubię właśnie Stamperię i Ciao Bella. Kocham styl tych papierków, jakość oraz to jak łatwo się z nimi pracuje. Zawsze dają efekt wow i nie wymagają dodatkowych upiększeń. Małe kropki wystarczają :)).



Mam jeszcze inne prace do pokazania z sikorkami, ale nie chcę już przedłużać. Wskoczą na bloga innym razem :). Przed nami weekend i troszkę odpoczynku, czego Wam Moi Drodzy życzę!


Uściski,
Justyna





42 komentarze:

  1. Ale piękne pudełko! Bardzo ładne motywy wybierasz na swoje decu. Jestem tymi ptaszkami zachwycona:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przecudne pudełko! Idealne na prezent a później by przechowywać w nim skarby:)
    Cudna interpretacja!!!
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekoladownik piękny i motyw sikorki super komponuje się z całością , a tak w ogóle to uwielbiam czytać Justynko Twoje posty bo zawsze coś ciekawego się dowiem!!! Czekolada i wszystko co czekoladowe to mój przysmak. Pozdrawiam Cię !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię te ptaszyny. Są gośćmi w naszym karmniku ☺️. Twój czekoladownik zatem bardzo mi się podoba. Ja niestety w weekend pracuję, bo handlową niedzielę mamy, ale po odpoczywajcie za mnie 😜. Buziaki 😘

    OdpowiedzUsuń
  5. Очень красивая коробочка!

    OdpowiedzUsuń
  6. You have an exquisite taste in choosing the papers for your work, dear Justyna !!
    I loved this box ... it's a blast.
    Hugs from Spain and happy weekend

    OdpowiedzUsuń
  7. Na temat czekolady to powiem , krótko; lubię gorzką , czystą i prawdziwą , nieopodal mojego miejsca zamieszkania jest największa w Polsce Pijalnia czekolady , nie podaję nazwy , nadmienię tylko że miejscowość Korczyna k/ Krosna , zagląda tu mnóstwo ludzi / no nie w tym czasie, jadąć w Bieszczady/ Pudełeczko piękne, skacząc po blogach widzę , że ostatnio ptaszyny rządzą ...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Justynko, czekoladownik jest przecudny. Oj, tak! Można przeznaczyć go na tyle innych rzeczy:))) Sam w sobie to śliczna dekoracja. Bardzo piękny papier dobrałaś. Sikorka cudna:) i Świetnie gra z motywem barwa bejcy. Uwielbiam Twoje Justynko prace dekupażowe - tak samo jak skarpetkowe laleczki:)
    Dziękuję za udział w zabawie, w szóstym odcinku. Ukochy wysyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czekolada czekoladzie nierówna to prawda.w latach 80-tych XX wieku był taki produkt o nazwie"wyrób czekoladopodobny". Piękne pudełeczkopudełeczko na czekoladki i na inne drobiazgi. Pozdrawiam serdecznie😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe pudełeczko...nawet bez czekolady! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe ubranko na czekoladę, ba własciwie szafa na ubrania czekolady :) świetna sikorkowa interpretacja zabawy u Izy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniały czekoladownik, piekny papier . Też uwielbiam czekoladę i jej zapach, faktycznie dzisiaj ciężko o prawdziwą czekoladę. Z drugiej strony wolę czekolady nie otwierać gdyż szybko zniknie. Pozdrawiam czekoladowo, pa,pa,

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow niezły ten czekoladownik i z wyglądu teraz i imponujących rozmiarów :):):) brawo brawo :) i az ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
  14. wow, cudny! podobają mi się takie Twoje prace, tak jak skarpeciakowe. Brawo:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Justynko bardzo lubię Twoje posty, zawsze coś ciekawego w nich wyczytam. Świetna jest ta Twoja historia czekolady a opakowanie to już mistrzostwo świata. Te wzory z ptaszkami bardzo lubię a Stemperia ma faktyczne świetne papiery, też je lubię.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie piękne wzory to aż żal zasłaniać:) Śliczny jest ten czekoladownik , to ozdoba sama w sobie nawet bez słodkiego wkładu. Ciekawa interpretacja zdjęcia!
    Miłego weekendu Justynko:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Your box is so beautiful, really nice choice of rice paper, It's easy to fall in love with it!
    kisses

    OdpowiedzUsuń
  18. Justysiu, taki czekoladownik jest super, bo po zjedzeniu czekoladki można wykorzystać go jako szkatułkę na drobiazgi. I jaki śliczny! Nie dość, że jest na nim mój ulubiony ptaszek, to jeszcze moje ulubione owoce:) A czekoladę po prostu uwielbiam.
    Buziaczki (czekoladowe).

    OdpowiedzUsuń
  19. Justynko! Fantastyczny czekoladownik :-) Sam w sobie jest niesamowitym upominkiem a skrywając czekoladę dopełnia szczęścia :-)
    Uściski :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. uwielbiam sikorki, a podziwianie ich piękna z tabliczką czekolady to już przyjemność wyższego stopnia! prześliczny motyw i urocze wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czekolada z takiego cuda będzie smakowała jak boski nektar;) może bardziej pasuje rarytas, ale nie zmienia to faktu, ze pudełeczko zachwyca;)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  22. Wspaniały czekoladownik, w dodatku z sikorką, co prawda nie modraszką, ale kocham wszystkie ptaki. Czekolada najlepiej smakowała, gdy była na kartki;) Teraz często córcia robi domową czekoladę i ta najbardziej mi smakuje, zresztą inne też uwielbiam, szczególnie z orzechami.
    Miłego dnia Justynko:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Czekoladownik jest przepiękny! Nie potrzeba bogatych zdobień. Twoje prace decu są bardzo eleganckie Justynko :-) Mają swój niepowtarzalny charakter. Życzę Ci miłego odpoczynku podczas weekendu :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Czekoladownik jest śliczny. W takim pudełku czekoladka na prezent ucieszyłaby podwójnie obdarowaną osobę.

    OdpowiedzUsuń
  25. Wszystko to prawda, co mówisz o czekoladzie. Zgadzam się z Tobą w pełni. Masz rację również w tym, że odpowiednie opakowanie jest cudownym dopełnieniem prawdziwej czekolady. Twój sikorkowy czekoladownik wypełnia swą rolę najpiękniej:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękne te pudełeczko. Nawet po zjedzeniu czekolady pudełeczko znajdzie na pewno zastosowanie np. można w nim trzymać mulinę z igiełka :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Śliczny ten czekoladownik czy przybornik !!! Piękny papier ! Lubię takie właśnie papiery - w ptaki, zwierzęta lub kwiaty. Od dzieciństwa jestem miłośniczką czekolady. Przez długi czas byłam chyba nawet od niej uzależniona. Teraz staram się zachować umiar w spożyciu tego przysmaku. Pozdrawiam cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
  28. piękne opakowanie na słodkości! ten papier też właśnie zamówiłam, bo bardzo podoba mi się jego klimacik. Pozdrawiam serdecznie Justynko:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Cudowne pudełeczko!! Bardzo lubię motywy ptaszkowe!

    OdpowiedzUsuń
  30. Justynko z wielką ciekawością przeczytałam o mojej ulubionej słabości - czekoladzie 😁🤩
    No co ja poradzę, że mogła bym jeść codziennie i bez końca...szkoda że tak szybko w boczki idzie 😉
    Pudełeczko jest pięknego i nie tylko na czekoladę się nadaje, ale z takiego cudnego schowka czekolada pewnie lepiej smakuje!!!
    Buziak i zasyłam Justysiu 😘

    OdpowiedzUsuń
  31. Zachwycił mnie ten czekoladownik! Fantastyczny!!!
    Pozdrawiam bardzo gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Uwielbiam czekoladę gorzką i ..miętową:)
    Takie drewniane pudełeczka same w sobie są fajne, a jak dodatkowo tak ślicznie ozdobione to już nawet puste byłoby ekstra, a co dopiero jak będzie pełne czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękne opakowanie na każdą czekoladę!!! Sikorki dodatkowo mnie zachwycają, bo są kolejny rok gośćmi na moim balkonie. Serdeczności zostawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  34. Wspaniały jest ten Twój czekoladownik i jaki praktyczny, a grafika zachwycająca.
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  35. Юстина, посмотрите мои игрушки из носков в моём блоге "Волшебный фонарик": - https://librarytreasurer.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Zauroczyło mnie to pudełko jest cudowne. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  37. Pięknie, estetycznie, gustownie, czekoladowo :) czego chcieć więcej?:) praca jest wspaniała!

    OdpowiedzUsuń
  38. Uwielbiam czekoladę gorzką:) Śliczne zrobiłaś pudełeczko, ma uroczy motyw. Temat ptaków jest wdzięcznym tematem, pasuje do wszystkiego.
    Chciałabym dostać tak zapakowana czekoladę. Na pewno lepiej smakuje:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  39. Przepiękne pudełko Justynko i na prezent doskonałe.

    OdpowiedzUsuń

Moi Drodzy! Bardzo dziękuję Wam za obecność, a także każdy życzliwy komentarz, który sprawia mi ogromną radość oraz motywuje do dalszego blogowania i tworzenia :).