czwartek, 5 kwietnia 2018

CALINECZKA. Moja najmniejsza skarpetkowa lalka.

skarpetkowa lalka, lalka ze skarpetki, skarpetki, zabawki ze skarpetki, skarpetkowe zabawki, skarpetkowe wytwory, Calineczka,  mała lalka, papierowe kwiaty, kwiaty z papieru, skarpetki niemowlęce, sock doll, doll with socks, socks, toys with socks, socks toys, socks creations, Thumbelina, a small doll, paper flowers, paper flowers, baby socks, носовая кукла, кукла с носками, носки, игрушки с носками, игрушки для носков, носки, Дюймовочка, кукла, бумажные цветы, бумажные цветы, детские носки, calcetín, muñeca con calcetines, calcetines, juguetes con calcetines, calcetines juguetes, creaciones de calcetines, Thumbelina, una pequeña muñeca, flores de papel, flores de papel, calcetines para bebés, Sockenpuppe, Puppe mit Socken, Socken, Spielzeug mit Socken, Socken Spielzeug, Socken Kreationen, Däumelinchen, kleine Puppe, Papierblumen, Papierblumen, Babysocken

Od dawna chciałam uszyć najmniejszą i największą skarpetkową lalkę. Zaczęłam od najmniejszej, ponieważ wyszłam z założenia, że uszycie jej będzie łatwe i przyjemne. Niestety myliłam się. Uszycie tej laleczki było jednak sporym wyzwaniem i napotkałam wiele trudności 😟. Pierwsza trudność to znalezienie odpowiednich skarpetek. Od samego początku wiedziałam, że moja Calineczka ma być uszyta ze SKARPETEK NIEMOWLĘCYCH, bo jak wiadomo są najmniejsze 😊. Ale znalezienie tych odpowiednich do szycia, zwłaszcza ciała lalki, to było dopiero wyzwanie! Większość skarpet była z wzorkami, koronkami, kokardkami, prążkowane lub po prostu za grube; ale nie poddawałam się i w końcu znalazłam. Nie były idealne, ale mogą być. Znacznie łatwiej poszło z kupowaniem skarpetek na ubranko - tu już był większy wybór. Mnie urzekły maleńkie, pastelowe, wywijane skarpetki w piękny prążkowy wzór. Od razu pomyślałam o sweterku z golfem dla mojej Calineczki. Mając skarpetki czas na szycie. I tu same kłopoty 😱. Skarpetki są tak delikatne, że nadanie z nich kształtu lalce było bardzo trudne. W niektórych miejscach pruły się, wyciągały nitki, a jak wszystko było ok to przebijał ścieg. Dwie pary zniszczyłam, ale za trzecim razem udało się. Wyczułam tkaninę, szyłam najmniejszą i najcieńszą igłą, pojedynczą  nitką i nie naciągałam skarpety - jednym słowem obchodziłam się z nią bardzo delikatnie i starannie. I to właśnie wtedy pomyślałam, że moja lalka jest jak Calineczka - mała i delikatna. Bez czapeczki ma zaledwie 10 cm wysokości. Delikatna lalka to delikatne dodatki. Włosy są  zrobione z jednego motka muliny, sweterek ozdobiony jedną perełką, a czapeczka ma przyszytą małą koronkę i biały pompon.  Jej włosy zdobią maleńkie, 8 milimetrowe papierowe różyczki. Ostatnio rozkochałam się 😍 w malutkich, papierowych kwiatach więc na pewno będą pojawiać się w innych moich pracach. Tymczasem Calineczka skończona i już poszukuję skarpet do uszycia największej skarpetkowej lalki...

skarpetkowa lalka, lalka ze skarpetki, skarpetki, zabawki ze skarpetki, skarpetkowe zabawki, skarpetkowe wytwory, Calineczka,  mała lalka, papierowe kwiaty, kwiaty z papieru, skarpetki niemowlęce, sock doll, doll with socks, socks, toys with socks, socks toys, socks creations, Thumbelina, a small doll, paper flowers, paper flowers, baby socks, носовая кукла, кукла с носками, носки, игрушки с носками, игрушки для носков, носки, Дюймовочка, кукла, бумажные цветы, бумажные цветы, детские носки, calcetín, muñeca con calcetines, calcetines, juguetes con calcetines, calcetines juguetes, creaciones de calcetines, Thumbelina, una pequeña muñeca, flores de papel, flores de papel, calcetines para bebés, Sockenpuppe, Puppe mit Socken, Socken, Spielzeug mit Socken, Socken Spielzeug, Socken Kreationen, Däumelinchen, kleine Puppe, Papierblumen, Papierblumen, Babysocken









2 komentarze:

  1. A tak sobie przeglądam twoje posty i nie mogę nie skomentować cudnej Calineczki. Przesłodki maleńtas!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany Kochana nie sądziłam, że jeszcze ktoś zaglada do "staruszek" :))) Bardzo mi miło:)). Moc uścisków przesyłam!

      Usuń

Moi Drodzy! Bardzo dziękuję Wam za obecność, a także każdy życzliwy komentarz, który sprawia mi ogromną radość oraz motywuje do dalszego blogowania i tworzenia :).