sobota, 1 września 2018

Uroki leniuchowania

jesień, wrzesień, wrzosy, wrzosy  w ogrodzie, jesienne prace, robótki na szydełku, szydełko, kapcie, kapcie na szydełku, szydełkowe kapcie, włóczka, jesienne kapcie, szydełkowanie, wzory na szydełko, jesienny ogród, autumn, september, heathers, heathers in the garden, autumn works, crochet works, crochet hook, slippers, crochet slippers, crochet slippers, yarn, autumn slippers, crocheting, crochet patterns, autumn garden, осень, сентябрь, вереска, вереска в саду, осенние работы, вязание крючком, крючком для крючком, тапочки, тапочки для вязания крючком, тапочки для вязания крючком, пряжа, осенние тапочки, крючком, модели для вязания крючком, осенний сад, otoño, septiembre, brezos, brezos en el jardín, trabajos de otoño, trabajos de ganchillo, ganchillo, zapatillas, zapatillas de ganchillo, zapatillas de ganchillo, hilo, zapatillas de otoño, ganchillo, patrones de ganchillo, jardín de otoño

No i mamy WRZESIEŃ ! Dla niektórych to jeszcze ostatnie chwile wakacji, cieszenie się latem bo jak wiadomo jeszcze ono trwa, to łapanie ostatnich promieni słońca, a dla mnie zawsze początek września to symboliczny "nowy rok" i Jesieni. Zresztą bardzo się z tego cieszę bo Jesień, zwłaszcza ta początkowa, słoneczna, złota to moja ukochana pora roku 😊. Od dzisiaj na moim blogu będzie już jesiennie, i nawet jeśli nie prace nawiązujące do pory roku to zapewne sceneria! Bo KOCHAM WRZOSY 💜 i kolorowe liście, których jeszcze nie ma !!!! Wrzosy, wrzroście, to jedne z moich ulubionych kwiatów, a w swoim naturalnym środowisku wyglądają obłędnie!! Co roku pod koniec sierpnia kupuję już pierwsze sztuki i wypełniam nimi cały balkon oraz dom! Kto u mnie bywa jesienią ten wie, że na ten okres mój dom zamienia się we wrzosową krainę! Może to i brzydko się chwalić, ale mam zawsze najładniejsze wrzosy z całej rodziny 😁. To kwiaty, które odwzajemniają moją miłość do nich! 

jesień, wrzesień, wrzosy, wrzosy  w ogrodzie, jesienne prace, robótki na szydełku, szydełko, kapcie, kapcie na szydełku, szydełkowe kapcie, włóczka, jesienne kapcie, szydełkowanie, wzory na szydełko, jesienny ogród, autumn, september, heathers, heathers in the garden, autumn works, crochet works, crochet hook, slippers, crochet slippers, crochet slippers, yarn, autumn slippers, crocheting, crochet patterns, autumn garden, осень, сентябрь, вереска, вереска в саду, осенние работы, вязание крючком, крючком для крючком, тапочки, тапочки для вязания крючком, тапочки для вязания крючком, пряжа, осенние тапочки, крючком, модели для вязания крючком, осенний сад, otoño, septiembre, brezos, brezos en el jardín, trabajos de otoño, trabajos de ganchillo, ganchillo, zapatillas, zapatillas de ganchillo, zapatillas de ganchillo, hilo, zapatillas de otoño, ganchillo, patrones de ganchillo, jardín de otoño

I tak właśnie  z myślą o zbliżającej się jesieni, przez ostatnie dwa tygodnie pełnego leniuchowania i regeneracji po chorobie postanowiłam zrealizować projekt chodzący mi po głowie od baaaaardzo dawna.  Szydełkowe kapcie i skarpety przywołują miłe wspomnienia z dzieciństwa, kiedy to moja kochana  babcia robiła je dla nas hurtowo. Uwielbiałam je i zawsze czekałam na nową parę. Niestety kiedy zabrakło babci, zabrakło i kapci 😔. Kupowałam na bazarkach, kiedy tylko zobaczyłam lub od "znajomej znajomej", ale to już nigdy nie były "te" kapcie

                       jesień, wrzesień, wrzosy, wrzosy  w ogrodzie, jesienne prace, robótki na szydełku, szydełko, kapcie, kapcie na szydełku, szydełkowe kapcie, włóczka, jesienne kapcie, szydełkowanie, wzory na szydełko, jesienny ogród, autumn, september, heathers, heathers in the garden, autumn works, crochet works, crochet hook, slippers, crochet slippers, crochet slippers, yarn, autumn slippers, crocheting, crochet patterns, autumn garden, осень, сентябрь, вереска, вереска в саду, осенние работы, вязание крючком, крючком для крючком, тапочки, тапочки для вязания крючком, тапочки для вязания крючком, пряжа, осенние тапочки, крючком, модели для вязания крючком, осенний сад, otoño, septiembre, brezos, brezos en el jardín, trabajos de otoño, trabajos de ganchillo, ganchillo, zapatillas, zapatillas de ganchillo, zapatillas de ganchillo, hilo, zapatillas de otoño, ganchillo, patrones de ganchillo, jardín de otoño

Rok temu biorąc pierwszy raz do ręki szydełko, nieśmiało marzyłam o własnoręcznie wydzierganych kapciach. Ale ciągle coś stawało na przeszkodzie, a najczęściej przyczyną był brak czasu i natłok innych obowiązków. Zawsze coś...  Tym razem jednak postanowiłam spróbować! Odłożyłam na trochę szycie lalek, zaopatrzyłam się we włóczkę, wyciągnęłam szydełko i do dzieła! Kapcie robiłam na podstawie filmiku (TUTAJ) opublikowanego na YouTubie. Pierwsze nie wyszły, gdzieś pogubiłam oczka, gdzieś za dużo dodałam, ale kształt był chociaż ok 😊.  Nie poddałam się i w końcu udało się!!! 

jesień, wrzesień, wrzosy, wrzosy  w ogrodzie, jesienne prace, robótki na szydełku, szydełko, kapcie, kapcie na szydełku, szydełkowe kapcie, włóczka, jesienne kapcie, szydełkowanie, wzory na szydełko, jesienny ogród, autumn, september, heathers, heathers in the garden, autumn works, crochet works, crochet hook, slippers, crochet slippers, crochet slippers, yarn, autumn slippers, crocheting, crochet patterns, autumn garden, осень, сентябрь, вереска, вереска в саду, осенние работы, вязание крючком, крючком для крючком, тапочки, тапочки для вязания крючком, тапочки для вязания крючком, пряжа, осенние тапочки, крючком, модели для вязания крючком, осенний сад, otoño, septiembre, brezos, brezos en el jardín, trabajos de otoño, trabajos de ganchillo, ganchillo, zapatillas, zapatillas de ganchillo, zapatillas de ganchillo, hilo, zapatillas de otoño, ganchillo, patrones de ganchillo, jardín de otoño

Cieszyłam się jak małe dziecko! Moje pierwsze szydełkowe kapcie 😍. Wiele kobiet marzy o posiadaniu słynnych butów od  Christiana Louboutina z czerwoną podeszwą. Moje kapcie są właśnie dla mnie takimi Louboutinami, tylko z wrzosowym spodem 😂. By dodać im trochę szyku i bardziej jesiennego wyglądu, doszyłam kokardki.

jesień, wrzesień, wrzosy, wrzosy  w ogrodzie, jesienne prace, robótki na szydełku, szydełko, kapcie, kapcie na szydełku, szydełkowe kapcie, włóczka, jesienne kapcie, szydełkowanie, wzory na szydełko, jesienny ogród, autumn, september, heathers, heathers in the garden, autumn works, crochet works, crochet hook, slippers, crochet slippers, crochet slippers, yarn, autumn slippers, crocheting, crochet patterns, autumn garden, осень, сентябрь, вереска, вереска в саду, осенние работы, вязание крючком, крючком для крючком, тапочки, тапочки для вязания крючком, тапочки для вязания крючком, пряжа, осенние тапочки, крючком, модели для вязания крючком, осенний сад, otoño, septiembre, brezos, brezos en el jardín, trabajos de otoño, trabajos de ganchillo, ganchillo, zapatillas, zapatillas de ganchillo, zapatillas de ganchillo, hilo, zapatillas de otoño, ganchillo, patrones de ganchillo, jardín de otoño

Chociaż kapcie miały być dla mnie już mi je "skradziono", a lista na zrobienie kolejnych jest dość długa.  Pewnie jeszcze powstaną, jak znajdę kolejną chwilkę na leniuchowanie 😊

Szydełkowe kapcie zgłaszam na wyzwanie Art-Piaskownicy (TUTAJ)


Kochani! Bardzo Wam dziękuję za odwiedziny, Wasze komentarze, każde miłe słowo pozostawione 💓. Dodajecie mi skrzydeł! Witam serdecznie nowych Obserwatorów - jak wspaniale, że zostaniecie ze mną na dłużej 😊Ściskam Was wszystkich i do zobaczenia!

Justyna


68 komentarzy:

  1. Super! :D są po prostu genialne :)
    Znam to, że "zawsze coś" albo "ciągle coś"... czasami tak jest, że trzeba siłą odłożyć różne rzeczy na bok żeby zrealizować to co chodzi po głowie... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Zresztą czasem warto odpocząć by wrócić ze zdwojoną siłą :)) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Bravo on making these slippers, they are beautiful and look very comfortable! The heather on the pictures is also lovely and makes a great combination with the handiwork :-). Autumn is a beautiful season, I agree, the colours of the falling leaves and the often blue skies are wonderful.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you :)) They are comfortable. I gave it to my mother and from what I know all the time in them comes :)) Autumn is beautiful, and yet before us its most beautiful colors and mushrooms :)) Best wishes!

      Usuń
  3. Z tymi kokardkami wyglądają super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gosiu :)) Trochę te kokardy przełamały ten wrzosowy kolor :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. I love this sleepers!
    They are fantástico.
    Hugs

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe kapciuszki :) Mam podobne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo 😊. Miło mi, że nie tylko ja takie kapcie lubię 😊. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Ja kocham jesień prawie na równi z wiosną, w końcu urodziłam się jesienią to jak jej nie kochać :) A jeszcze jak jest taka typowa polska złota to już w ogóle... te kolory liści i ten ich szelest pod stopami, coś wspaniałego Taki wrzosowy balkon marzył mi się już w zeszłym roku, ale jakoś nie wyszło i w tym też chyba nie, bo jeszcze normalnie rośliny w korytkach pięknie wyglądają, to nie będę ich wymieniać na wrzosy. Chwal się swoimi, chwal, cudnie że kwiaty odwzajemniają Twoja miłość Justynko, pochwal się też przy okazji na blogu, ja chętnie pooglądam :) A kapciuszki zrobiłaś piękne, te kokardki to taka kropka nad i, wyglądają zachwycająco :) Miłego dnia życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mamy Lidziu wiele wspólnego :)) Mój młodszy synek też ma urodziny we wrześniu :). No pewnie jak masz jeszcze ładne kwiaty w doniczkach to szkoda je zamieniać. Ja niestety latem mam balkon pusty bo dużo wyjeżdżamy i nie miałby kto nam podlewać ich codziennie, sąsiadów też raczej nie ma w wakacje więc rekompensuje sobie jesienią. A że jeszcze kocham wrzosy to rekompensata jest podwójna :))) Pozdrawiam, jak zawsze dziękuję za przemiły komentarz i miłego weekendu!

      Usuń
    2. A ja mam urodziny na początku października, nie we wrześniu :)

      Usuń
    3. Zasugerowałam się moim wrześniowym wpisem :)) Ja też mam urodziny w październiku tylko pod koniec :) Więc jednak coś łączy - październik :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. Hola Justyna! No puedo creer que sean las primeras zapatillas a ganchillo que hagas, te quedaron preciosas, se ven muy cálidas y el color me encanta, seguro que las disfrutas muchísimo! Tus plantas de brezo se notan que están muy bien cuidadas, las fotografías muy bonitas!
    Encantada de encontrar tu blog, me ha gustado mucho, me quedo de seguidora!
    Un beso!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hola Cristina! Estoy muy contento de que hayas visitado mi blog. ¡Gracias con todo mi corazón! Sí, son mis primeras zapatillas de ganchillo :)) Están hechas de lana :)) Me encanta el brezo y hoy las compré un poco :)). Me alegro de poder verte porque tu trabajo es hermoso y admiro a todos :) ¡Envío el poder de los abrazos!

      Usuń
  8. Cudne kapcioszki i śliczne wrzosy. Pozdrawiam Justynko i życzę miłego weekendu.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lenko :)) Również miłego weekendu życzę! :)

      Usuń
  9. Bardzo ładne kapcie. Ja też lubię w takich chodzić. Kiedyś dostałam zrobione na drutach kapcie od pani u której wynajmowałam pokój podczas studiów. Były zielone z pomponikami. Uwielbiałam je. Długo wytrzymały ale w końcu były tak zużyte, że musiałam zrobić sobie nowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)) Jest mi bardzo miło, że podobają się Tobie bo tworzysz piękne rzeczy na szydełku,
      a więc Twój komentarz jest dla mnie cenny :))). Te kapcie mają jakąś moc ::)) Zawsze są z nimi jakieś wspomnienia :) Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Uwielbiam takie kapcie! :) Ja dostaję je od Babci mojego Męża, ale sama też chciałabym się kiedyś nauczyć je robić. Jak dla mnie to też skarby. :) Co ja bym zrobiła z czerwoną podeszwą - szpilki zakładam raz na 3 lata. xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to masz tak ze szpilkami jak ja :)) Mam jedną wiekową parę, a wyglądają jak nowe, hi hi hi :))) Masz szczęście, ze jeszcze Babcia Tobie robi. Wiesz ten wzór z którego korzystałam, jest prosty i znając Twoje zdolności krawieckie zrobiłabyś bez problemu :)) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Owszem, mam szczęście. :)
      Pewnie bym zrobiła, ale na zrobienie czegoś dla siebie nigdy nie mam czasu. ;)

      Usuń
    3. Skądś to znam :)) Miłego tygodnia :)

      Usuń
  11. Śliczne kapcioszki. Kolor cudny:) Patrząc na skomplikowany wzór i formę, aż trudno Justynko uwierzyć, że szydełkujesz dopiero rok.
    Lubię wrzosy. Pięknie musi być na Twoim wrzosowisku na balkonie:)
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izuniu jesteś kochana! Dziękuję za wiarę w moje siły :)) Ale ten wzór nie jest taki trudny, tylko tak efektownie wygląda :)) Trochę przypominał mi szydełkowanie koszyka, zwłaszcza na początku. Dzisiaj jeszcze dokupiłam wrzosy :)) Były takie piękne, że nie umiałam się powstrzymać. Jestem ciekawa, czy wrzosy da się pięknie zasuszyć by później wykorzystać je do prac plastycznych. Robiłaś zakładki z wrzosami? Jesteś ekspertką w suszeniu różnych kwiatów więc jestem ciekawa Twojego zdania :) Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Babcia znalazła godną następczynię:) Chociaż pierwsze nie wyszły ale "trening czyni mistrza" no i proszę jakie urocze kapciuszki powstały. Ja też muszę się zmobilizować i wydziergać dla siebie a będzie to mój pierwszy raz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo!!! Chociaż do babci to mi jeszcze daleko, była dla mnie mistrzynią dziergania! Jejku już nie mogę doczekać się kapci w Twoim wykonaniu :)). Widząc Twoje bajeczne chusty i inne piękności to kapcie wyjdą Tobie bajecznie!!! Tak więc życzę pełnej mobilizacji :)) Moc uścisków przesyłam!

      Usuń
  13. Wow, they are so beautiful!! You did such an amazing job with them!! I love the pink!! Have a great weekend!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ te kapcioszki urocze - podobają mi się okrutnie :-)))) I kolor i fason i rodzaj splotu i piękne wykończenie w postaci tych zielonych kokardeczek. Słodkie, milutkie i cieplutkie - idealne na chłodek, jaki niedługo pewnie do nas zawita. Też kocham wrzosy. jesień już trochę mniej, zawsze mam wrażenie że zaraz zrobi się zimno, nastaną mgliste poranki i długie, ciemne wieczory. Ja zdecydowanie wolę lato :-))) Choć jesień też ma swoje uroki jeśli chodzi o kolory, zapachy i babie lato :-))) Uściski i pozdrowienia gorące!
    A przy okazji spełniam swoją powinność jako Projektantka Art-Piaskownicy i ślicznie Ci dziękuję za zgłoszenie tego uroczego projektu do naszego wyzwania. Życzę powodzenia i trzymam kciuki :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Inko z całego serca :)) Zrobiłam je z dość grubej włóczki akrylowej, a właściwie to z dwóch włóczek jednocześnie, by były jeszcze grubsze :) Ja mam cichą nadzieję, że te pluchy i deszcze późno zawitają i nacieszymy się Złotą Jesienią :)) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  15. Cudowne te kapcie!!! Kokardy dodały im dużo uroku :) Dawno nie szydełkowałam, oj bardzo dawno!!!
    Wrzosy też bardzo lubię i też zawsze mam kilka w swoim ogródku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ZOBACZ - JAKIE FAJNE - https://pl.pinterest.com/pin/Adibq1nkXxbDwmZjgmRiQ3fR2eJgJmSC4HpbmnWCMuoYKRJj6zcT_0c/

      Usuń
    2. Aguś bardzo dziękuję :)) Ja przekonałam się, że warto czasami coś innego porobić :))) Miałam przy tych kapciach dużo frajdy :) Dziękuję za link, już zaglądałam - świetne są!!!! Może mi kiedyś takie uda się zrobić :)). Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Uwielbiam wrzosy. Kapcie przepiękne.
    Masz ogromny talent- podziwiam ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje, za wspaniały komentarz i odwiedziny :) Pozdrawiam i zapraszam ponownie!:))

      Usuń
  17. Beautiful shoes, the color you chose is wonderful, congratulations !!

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwsze moje skojarzenie do takich kapci to babcia. Moja co prawda takich nie robi, ale babcia mojej koleżanki już tak, więc za każdym razem jak u niej jestem mam przydzielone własne bamboszki;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale masz fajnie :)) To tak jakby na Ciebie czekały :))

      Usuń
  19. Wspaniałe kapcie, piękne kolory dobrałaś.
    Kwiaty są równie piękne :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Los encantos de holgazanear, con muy buenos resultados, hermosas zapatillas.
    Felicitaciones, es un post precioso.
    Abrazos y besos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias! Aunque ahora tengo menos tiempo para holgazanear :) Septiembre es un regreso a la realidad :) Saludo y potencio los abrazos!

      Usuń
  21. Ja też należę do miłośniczek wrzosów. Mają swój nieodparty urok. Twoje kapciuszki podziwiam, wyszły wspaniale. Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alinko:)) To prawda coś w sobie te wrzosy mają :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  22. Szydełkowe kapcie wyszły Ci obłędne 👍 też bym się ustawiła w kolejce 😊
    Nie lubię jesieni, ale wrzosy tak. Już stoją u mnie na tarasie i na parapetach. Są piękne!!!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alinko 😊. Właśnie wyjęłam włóczkę i zamierzam sobie zrobić kapciuchy 😊. Zobaczymy jak wyjdą tym razem 😊. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  23. Haha ale boskie paputki! Bardzo mi się podoba ten liliowy kolor, jest taki piękny jesienny :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję!! :) Ciesze się, że podobają się Tobie tak bardzo :) Pozdrawiam!

      Usuń
  24. Jak cieplutko i milutko! Kapciuszki przepiękne w każdym calu! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję 😊. Pozdrawiam i miłego dnia życzę!😊

      Usuń
  25. Śliczne 'kapciuszki' :) Dziękuję za udział w wyzwaniu Art Piaskownicy:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Tak trzymać:) Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, postaram się 😉. Oby tylko więcej chwil na leniuchowanie było 😊. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  27. que linda cor para aquecer os pés !!
    parabéns pelo lindo trabalho.
    :O)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrigado meu caminho! :)) Adoro essas cores :) Só vou fazer a outra :) Poder de abraços!

      Usuń
  28. Bambosze są słodkie <3 tym bardziej, że uwielbiam fiolet :) Dziękuję za odwiedziny na moim blogu :) Ślicznie dziękuję za te słowa tak miłe dla mej duszy :) cieszę się, że wybrałaś taki temat i przyznam, że pierwszy raz przeczytałam temat jako "Wrzosowy las" :D chyba zasugerowałam się zdjęciem na banerku ;) temat piękny i bardzo obszerny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie nie ma dużej różnicy o tej porze roku, bo wrześniowy las to także wrzosowy las z pięknymi wrzosowiskami,które kocham ❤. Dziękuję za uznanie dla kapci oraz rewizytę 😊. Pozdrawiam serdecznie i miłego dnia życzę!

      Usuń

Moi Drodzy! Bardzo dziękuję Wam za obecność, a także każdy życzliwy komentarz, który sprawia mi ogromną radość oraz motywuje do dalszego blogowania i tworzenia :).