środa, 3 października 2018

RECYKLINGOWE Owady. Zrobione z dzieckiem. DIY

DIY owady, zrobione  z mamą, prace plastyczne  z dzieckiem, recykling, jak wykorzytać butelki

Za każdym razem kiedy pojawiają się wyzwania z cyklu "Zrobione z Mamą" pytam moich synów czy są chętni na zabawę. Starszy zawsze odpowiada dyplomatycznie i grzecznie, że nie ma czasu, że lekcje, że nauka, że wyrósł z tego, że jeśli my weźmiemy udział to nam kibicuje itd. Młodszy synek do tej pory również  nie chciał (?), ale tym razem było inaczej! Temat wyzwania "Skrzydlaci przyjaciele"Klubie Twórczych Mam tak bardzo go ucieszył, że sam zaproponował abyśmy coś wspólnie zrobili 😊. Nie wiedzieliśmy jeszcze co, ale w naszych oczach pojawił się ten sam wyraz OWADY!!! I kiedy dzieciaki piły kolejnego Actimela, spojrzałam na butelki i już wiedziałam co będziemy robić razem - recyklingowe, Actimelowe owady 😍. Była akurat u nas babcia (babciu pozdrawiamy Ciebie!), która do końca nie mogła wyobrazić sobie jak to będzie wyglądać więc bacznie przyglądała się naszej pracy. Ponieważ to dość pracochłonna i czasochłonna praca plastyczna podzieliliśmy ją na trzy dni. Zanim zaproszę Was jednak na naszą fotorelację to pragnę jeszcze zadedykować tego posta synkowi bo to dzięki niemu i jego siedmioletnim, sprawnym rączką  owady powstały 💓. Zaczynamy!

RECYKLINGOWE Owady. DIY
Autor :  Bernard  z mamą Justyną

1. Ściągamy etykietę z Actimela, myjemy i wycieramy dokładnie buteleczki. 


2. Malujemy farbami akrylowymi na różne kolory.






3. Malowanie tak bardzo spodobało się synkowi, że postanowił poeksperymentować z mieszaniem kolorów i pomalować kolejne buteleczki 😊.





4. Teraz czas na odrysowywanie na filcu kółek i wycinanie. 




5. Kolejny etap należy do rodzica! Za pomocą kleju na gorąco przyklejamy wycięte przez dziecko koła w następujący sposób.



6. Kiedy wszystko było już przyklejone, synek zaczął markerem malować charakterystyczne dla niektórych owadów elementy.



7. Kolejny etap znowu należy do rodzica! Klejem na gorąco przyklejamy oczy.



8. Na sztywnym papierze odrysowujemy koła i wycinamy.





9. Za pomocą dwustronnej taśmy lub kleju na gorąco przyklejamy połówki kół do naszych owadów i... GOTOWE 😀.


A tak owady prezentują się osobno:

                   

Mam nadzieję, że dotrwaliście do końca naszego posta i owady spodobały się 😊. To świetny sposób by troszkę pokazać dziecku na czym polega recykling, porozmawiać o ekologii, a przede wszystkim wspaniale spędzić czas razem 💓. Nasze recyklingowe owady stoją w pokoju synka na półce z książkami i są wspaniałą dekoracją. Każdego dnia wywołują nasz uśmiech 😊.



Wszystkich Czytelników bloga bardzo serdecznie pozdrawiamy!
Mama Justyna i Bernard

PS. W następnym poście będzie o moich skarpetkowych łowach i o tym co z nich powstało 😊.

58 komentarzy:

  1. Super pomysł.:) Moim faworytem jest biedronka.:) Pozdrowienia dla Ciebie Justynko i dla głównego wykonawcy -Bernarda.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie Lenko :) Ja też stawiam na biedronkę, chociaż mucha w tym wydaniu jest całkiem przyjazna :))). Pozdrowienia przekazałam synkowi i bardzo się z nich ucieszył, teraz chodzi dumny, że fajne blogerki go pozdrawiają :)). Buziaki przesyłam!

      Usuń
  2. Gratuluję efektów wspólnej pracy i wspólnej zabawy!!! Serdeczności przesyłam dla Obydwojga Twórców:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy Alinko!!:) Synek bardzo dumny jest z tego posta i bardzo to przeżywa :). Pozdrawiamy serdecznie!

      Usuń
  3. Świetne wykorzystanie kubeczków po.. Actimelu? Dobrze kojarzę? :p Owady są przeurocze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Martynko:) Tak to są kubeczki po Actimelu :). Moc uścisków!

      Usuń
  4. Świetny pomysł na spędzenie czasu z dziećmi:) My robiliśmy podobne zwierzątka, ale z rolek papieru toaletowego i kolorowego papieru:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, z rolek też kiedyś robiliśmy :)). Świetne prace wychodzą i jest spore pole do tworzenia :). Moc uścisków przesyłam i miłego dnia życzę!

      Usuń
  5. Super pomysł na wykorzystanie butelek i stworzenie recyklingowych stworów, dziękuję za udział w wyzwaniu Ktm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i świetny temat wyzwania :) Zmobilizował nas :). Pozdrawiam!

      Usuń
  6. SUPER!!! Dzieci miały fajną zabawę!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Aguś :) Oj zabawa była przez trzy dni :)). Dobrze, że farby sprały się z ubrań :)). Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Super pomysł, doskonały poradnik a przede wszystkim piękne owady 🌞👍🌞

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł :) Bardzo mi się podoba biedronka :) Świetną mieliście wspólną zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabawa była super, to prawda :) Widzę, że na razie króluje biedronka :) Ja tez ją najbardziej lubię :) Zresztą w ogóle lubię biedronki :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. Po latach będzie o czym wspominać a dziś jest powód do świetnej zabawy:) Super te owady ,zabawne no i uczą ,że nic nie należy marnować. Pozdrawiam Was oboje no i Babcię i starszego syna bo dyplomacja to podstawa stosunków
    miedzy ludzkich:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucynko dziękujemy za pozdrowienia, przekazałam wszystkim :))) No tak dyplomacja to podstawa :)). Moc uścisków przesyłam!

      Usuń
  10. Jestem pod wrażeniem Waszej kreatywności!! Bernardka podziwiam za dokładność!!! Serdecznie pozdrawiam wykonawców i obserwatorów !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) Bardzo dziękujemy :)) . Przesyłamy moc uścisków i pozdrowień!

      Usuń
  11. Que bacana!
    Ficaram muito bonitinhos os insetos, parabéns!!

    OdpowiedzUsuń
  12. que lindo trabalho !!
    as crianças aprendem a fazer uma coisa muito linda e divertida !
    e se conscientizam da necessidade de que tudo seja valorizado na vida !!
    grande abraço.
    :o)
    https://elianeapkroker.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muito obrigado :) É verdade, desde tenra idade, você precisa ensinar as crianças a cuidar do meio ambiente. No final, a Terra é a nossa casa :)) Poder das saudações!

      Usuń
  13. Takie wspólne zabawy są najlepsze! Brawa dla Was:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Justynko, wielkie brawa dla Twojego artysty za takie wspaniałe owady!
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu :)) Brawa przekazałam, teraz chodzi dumny z siebie :)) Moc uścisków!

      Usuń
  15. Justynko, owady są świetne! Urocze i wesołe. Takie na 6!
    Pięknie wykonane. Fajnie tak razem!
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj fajnie, szkoda tylko, że tak rzadko :( Ciągle czasu brakuje. Ale teraz zmobilizowaliśmy się i po południami lepimy z masy solnej :)). Buziaki

      Usuń
  16. Wspaniale twórczo spędzacie razem czas :) owady świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ach jakie urocze owady wylądowały u Was w mieszkaniu - gratulacje i wielkie brawa dla Bernarda za bardzo kreatywne zajęcia z Mamusią - jestem zachwycona tymi Actimelowymi dziełami - wyglądają przesympatycznie. Biedronka jest odlotowa i pszczółka bardzo przypadła mi do gustu. Z zajęć plastycznych 6 z plusem dla Twojego Synka a za pomysł - 10 :-))) Życzę Wam powodzenia w wyzwaniu i serdecznie pozdrawiam Twojego Dzielnego Zucha i Ciebie :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moja Droga Inko :)). Biedronka jak widzę jest number 1 :)), a ja nawet tą muchę polubiłam :)). Jesień i zima sprzyja wspólnym pracom plastycznym. To plusy siedzenia w domu bo na dworze jest zimno, ponuro i deszczowo. Pozdrowienia przekazałam Małemu Artyście i nieśmiało dziękuję :)). Buziaki!

      Usuń
  18. No kochana, jak nic Ci w domu konkurencja rośnie. Pięknie synuś wykonał te owady. Brawo za pomysł i za wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) Rośnie, rośnie Lidziu, a co ważniejsze o wszystko się pyta jak robię np. a dlaczego trzeba tak, a jak zrobić to itd. Teraz od trzech dni po południami, po szkole lepimy z masy solnej :) To dopiero jest zabawa :)). Moc uścisków :)

      Usuń
  19. Masz zdolnego syna :) Przepiękne owady zrobiliście. Może i mojego siedmiolatka uda mi się namówić na taką zabawę :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniczko :)). Dzisiaj mamy zaplanowane lepienie z masy solnej :). Dobrze, że jest już piątek :)) Pozdrawiam!

      Usuń
  20. Jestem pod wrażeniem waszych owadów. Wyszły cudnie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Ślicznie dziękuję :)) Fajna zabawa była z tymi owadami :). Dziękuję za komentarz, odwiedziny i to, ze zostajesz ze mną na dłużej :)) Bardzo mi miło :)) Już "biegnę" zerknąć do Ciebie :)) Pozdrawiam!

      Usuń
  21. Suuuper :) nie mogę się doczekać aż z moją córką będę mogła robić takie rzeczy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko!:)) Zleci szybko i z Ewunią będziecie tworzyć cuda :)). Pozdrawiam serdecznie i miłego dnia życzę!

      Usuń
  22. Fantastyczne owady i jaka gromadka! Widac ze świetna zabawa przy ich wykonaniu była 😊pozdrawiam zdolny duet😊

    OdpowiedzUsuń
  23. OMG! Ale jesteś kreatywna! Zazdroszczę, ja często jestem leniwą bułką, no chyba że chodzi o robienie kosmetyków. I zawsze- uwaga- zawsze, jak próbuje zrobić coś DIY to na filmiku wygląda to super ale u mnie nie wychodzi i jest porażką :P

    Buziaki,
    https://dragonsnectar.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))) Dzięki Kochana za wizytę i super komentarz :)). No tak DIY nie są łatwe i zbyt przyjemne :)))), no ale jakoś daję radę, chyba :)) Pozdrawiam i już biegnę do Ciebie:))

      Usuń
  24. Super pomysł! :) Wyglądają fantastycznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jestem pod wrażeniem, ale kapitalnie to wyszło, moim faworytem jest mucha i biedronka :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie, a raczej dziękujemy :)) Ja też lubię tą muchę :)) Pozdrawiam!

      Usuń
  26. Nie, no czaderskie. Bardzo mi się podobają. Fajnie razem bawiliscie się.

    OdpowiedzUsuń
  27. Fajny pomysł. Piękne wykonanie.
    Bardzo lubimy recyklingowe prace.
    Dzięki za udział w wyzwaniu w KTM.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za komentarz :)) Jest nam miło, że owady podobają się :)). Pozdrawiamy serdecznie!

      Usuń

Moi Drodzy! Bardzo dziękuję Wam za obecność, a także każdy życzliwy komentarz, który sprawia mi ogromną radość oraz motywuje do dalszego blogowania i tworzenia :).