niedziela, 30 czerwca 2019

Pewna Pszczoła

Kocham pszczoły! To jedne z moich ulubionych owadów i chociaż one nie zdają sobie z tego sprawy  (a może zdają?) to bardzo pomagają przyrodzie i nam ludziom. Szkoda, że my nie myślimy o nich i  w okresie kwitnięcia roślin stosuje się pestycydy, przez które pszczoły wymierają 😟. Nie wiem dlaczego, ale ludzie mają tendencje do niszczenia środowiska, a przecież to ono zapewnia nam życie i funkcjonowanie. Na szczęście moja skarpetkowa Pszczółka Księżniczka jest bezpieczna i trafiła do kochającego ją domku 😊.


A miód? Lubicie go? Ja uwielbiam 😋!!! Pamiętam jak byłam mała to nie mogłam doczekać się wyjazdu do babci - zawsze czekał na mnie słoiczek, pysznego zielonego miodu przywiezionego z Bieszczad. Uwielbiałam go!!! Zjadałam go w dwa dni. Zresztą to jeden ze smaków mojego dzieciństwa, a miłość do zjadania miodu pozostała do dziś.


Niektórzy uważają, że miód to płynne złoto i skarb dla naszego zdrowia bowiem wpływa pozytywnie na nasz organizm min. regeneruje skórę, wspomaga układ krążenia i walkę  z przeziębieniem. Jest cennym źródłem witaminy A, B2, PP, a także żelaza, wapnia, magnezu i fosforu. Poza tym miód charakteryzuje się silnym działaniem  przeciwbakteryjnym i przeciwwirusowym.


Istnieje wiele rodzaju miodu, ale najbardziej popularny to miód - spadziowy, lipowy, gryczany, wielokwiatowy. Ja uwielbiam wszystkie i u mnie  w kuchni znajdziecie kilka słoiczków. W zależności od nastroju i potrzeby po taki sięgam 😊. Pamiętajcie, aby kupować miód najlepiej od pszczelarzy lub z innego sprawdzonego źródła! Niestety wiele miodów „sklepowych” jest z dodatkiem chemii by pięknie wyglądały, kusiły barwą i konsystencją oraz są mieszanką miodów nie tylko z UE, ale również Chin lub Indii. A przecież nie o to chodzi 😟 . Kochani uważajcie co kupujecie.


Jedyny minus miodu jest taki, iż może uczulać oraz ma wysoki indeks glikemiczny. Chociaż mój Teść twierdzi, że  „coś, co pochodzi od natury nie może szkodzić". W każdym razie, jeżeli chorujecie na cukrzycę to lepiej uważajcie lub zapytajcie lekarza, czy możecie troszkę miodku zjeść.


Kochani i jeszcze jedna bardzo ważna miodowa kwestia - aby miód zachował swoje właściwości odżywcze nie może być podgrzewany ani podawany z gorącymi potrawami; jeśli dodajemy do herbaty to do letniej!


Na koniec podam Wam jeszcze mój ulubiony przepis na serwowanie miodu, który dostałam kilka lat temu od dietetyczki. Potrzebny nam będzie: biały twaróg, jogurt naturalny, miód, opcjonalnie suszone śliwki. Twaróg rozgniatamy w miseczce widelcem, dodajemy  jogurt naturalny, aby składniki połączyły się, a na sam koniec dokładamy miód (ilość zależy od Was) i pokrojone w drobne kawałki suszone śliwki (3-4 sztuki). Wszystko ponownie zagniatamy i mieszamy. Smacznego 😊.




Ściskam Was mocno i bardzo dziękuje za odwiedziny oraz ciepłe, życzliwe komentarze 💓.
Trzymajcie się w te upały! Lato nam się rozkręca 🌞

Justyna

80 komentarzy:

  1. Przepiękna! Te długie włosy niesamowicie dodają jej uroku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczna Pszczółka! co do miodu - uwielbiam! polecam kromki razowego chleba posmarowane miodem i rozgniecionym twarogiem lub serkiem wiejskim :)

    co do pszczół - boli, że wymierają, bo ich populacja kurczy się w zastraszającym tempie właśnie na skutek działalności człowieka, a przecież według słów przypisaywanych Einsteinowi: 'Kiedy pszczoła zniknie z powierzchni ziemi, to człowiekowi pozostaną już najwyżej cztery lata życia. Nie będzie pszczół, to nie będzie zapylania, nie będzie zapylania, nie będzie roślin, nie będzie roślin, to nie będzie zwierząt ... .' Oby nie przyszło weryfikować prawdziwości tego twierdzenia w życiu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko!:)). Ja z miodem bardzo lubię czarny chleb, który przywozimy od teściów :)). Moglabym cały bochenek zjeść na raz :)). Zresztą to mój ulubiony chleb ❤. Co do pszczół to przykra sprawa ;((. Mój starszy syn stwierdził, że nauka pójdzie tak do przodu iż będą latały w przyszłości robotyczne pszczoły, ale czy o to chodzi...? Chyba nie :(

      Usuń
    2. w Chinach już są plantacje na których ręcznie zapyla się drzewa! ale to nie tędy droga :(

      Usuń
  3. Justynko nasza mała pszczółka Roksanka już cieszy się Twoja lalą. Włosy do zabawy to był strzał w dziesiątkę :) Młoda jest zachwycona, śpi z lalą i wszedzie ją nosi. Zaplotłysmy jej dwa warkocze i teraz wyglada zupelnie jak nasza mała solenizantka. Myślę, ze to był bardzo udany prezent dla małej dziewczynki.Jeszcze raz dziękuję Ci pieknie w imieniu swoim i Roxi :) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś bardzo mnie wzruszyłaś tym komentarzem :)). Dla takich chwil warto szyć dalej :)). Jejku, ale super musiała wyglądać w tych warkoczach ❤. Aguś bardzo się cieszę!:)). Buziaki dla Ciebie i miłego dnia życzę kochana !

      Usuń
  4. Fajna lalunia a przepis z miodem na pewno wypróbuję.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:)), a przepis koniecznie wypróbuj:)). Miłego dnia!:)

      Usuń
  5. Świetna pszczela księżniczka laleczka! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miód lubię ale w umiarkowanych ilościach , choć mi też przypomina dzieciństwo bo mój dziadek miał kilka uli , które zresztą sam zrobił . Lalka cudna jak zresztą wszystkie skarpeciańki. Pozdrawiam słodziutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucynko dziękuję kochana :)). Oj zdecydowanie miód to symbol i mojego dzieciństwa :)). Przynajmniej mamy słodkie wspomnienia ;)). Buziaki!

      Usuń
  7. Justynko jaka slodka pszczołka, kolejna cudna lalunia. A miodzik to ja zamawiam co roku u kolezanki wujka, sprawdzony, pyszniutki, zawsze mam kilks sloików na zime. Ostatnio Marek Niedzwiecki z trojki polecił, truskawki z miodem i jogurtrm naturalnym pychota jem codziennie poki sa jeszcze truskaeeczki. A js wyjezdzam z dziali staram sie zawsze pamietac, zostawic lyzke z woda z cukrem, podobno pszczolki bardzo lubia ;) Oby takich ekstremslnych upałow juz nie bylo, bk pszczolki ich nie lubia. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Violuś dziękuję bardzo kochana :)). Muszę wypróbować Twój przepis, zwłaszcza że uwielbiam truskawki :)). Miód pasuje praktycznie do każdej potrawy :)). Buziaki dla Ciebie i miłego dnia życzę!

      Usuń
  8. Piękna lale jako pszczółka. Miodzio lubię najlepiej ze świeżą bułką :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bo jesteśmy zadufanym gatunkiem i myślimy, że potrafimy wymyślić i zastąpić wszystko, niestety:(

    Ale Twoja pszczółka jest rewelacyjna- podziwiam:) i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu dziękuję bardzo :)). Jak to kiedyś przeczytałam: jesteśmy najbardziej autodestrukcyjnym gatunkiem, a jak ktoś próbuje stanąć w obronie środowiska to zaraz za oszołoma uważany jest. Takie czasy... :( Miłego dnia kochana!

      Usuń
  10. Really beautiful doll with that long hair!
    An excellent job, Justyna.🤗
    Regards

    OdpowiedzUsuń
  11. Pszczółka śliczna!!! Ja też uwielbiam miód. Bardzo dobra jest kawa z miodem , ale gryczanym. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :)) O nie wiedziałam, że kawę można z miodem pić, wypróbuję :)). Buziaki!

      Usuń
  12. Laleczka cudna! Uwielbiam te Twoje arcydzieła:) I niezmiennie mi miło, że teraz mam je i ja!!!! Prezenty od Ciebie są fantastyczne:) Miała być laleczka a okazało się, że podarowanego serca jest więcej!! Jeszcze raz BARDZO, BARDZO DZIĘKUJĘ!!!
    Ps. Miód też uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu bardzo się cieszę, że mogłam i ja Tobie coś podarować od serca :)). Mam nadzieję, że i na żywo spodobają się Tobie :)). Buziaki kochana!

      Usuń
  13. Lala-pszczólka prześliczna no i te włosy.Za miodem nie przepadam ,traktuję go jako zamiennik rafinowanego cukru jeśli jest taka potrzeba.Mój Syn leśnik zawsze zamawia miód od zaprzyjaźnionego pszczelarza bo mój Mąż lubi pić wodę z miodem i cytryną.
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżuniu dziękuję kochana :)). Ale masz fajnie, że Twój syn jest leśnikiem - to piękny zawód! :)). Ja również uwielbiam dodawać miód do wody z cytryną, dorzucam jeszcze miętę świeżą i troszkę imbiru. Buziaki!

      Usuń
  14. Justynko lubię miodek bardzo i taki serek z miodkiem to ja mogę w nieograniczonych ilościach.
    Pszczółkowa panienka jest cudna jak wszystkie Twoje laleczki , ma extra włoski. Mój kolega na swojej działce przykręciła do pnia drzewa nakrętki plastikowe od butelek i napełnia je wodą z cukrem dla pszczółek
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu dziękuję kochana! Ja uwielbiam miód od dziecka. Czasami mam takie fazy, że przez tydzień zjadam na śniadanie tylko chleb z miodem :)). A Twój znajomy ma dobre serce i wymyślił świetny patent na zwabienie pszczół :)). Uściski Aniu!

      Usuń
  15. Bardzo ciekawy post o miodzie, a Pszczółka rewelacyjna!
    Mam szczęście mieć miód od znajomego pszczelarza, ze sklepu nie kupuję.
    Miłego dnia Justynko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu dziękuję ślicznie:)). My również mamy miód od znajomego pszczelarza; w zeszłym roku dał nam miód z propolisem więc zimą wspomagaliśmy się nim przy chorobach :)). Buziaczki kochana!

      Usuń
  16. Pszczółka jest prześliczna! Jak zawsze podziwiam wszelkie detale i dobór kolorów. :)
    Miód uwielbiam w każdej postaci. Zawsze jest jakiś zapasowy słoiczek w domu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamelio dziękuję kochana:)) U mnie też są zawsze zapasowe słoiczki miodu :)). Uściski!

      Usuń
  17. przepiękna pszczela panienka! Buziaki zasyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. She's so gorgeous!! I love her beautiful hair!! Her outfit is so stunning!! Have a great day!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lisa thank you very much :)). Big hugs my dear friend!

      Usuń
  19. Justynko jaka śliczna ta Twoja pszczółka :) jejku jakie ona ma cudne włoski !!!
    cała jest cudna,jak miło się czyta to co napisała Agnieszka że tyle radości wnosi w życie dziecka,jesteś niesamowita,że potrafisz tak uszczęśliwiać innych :)
    Uściski Justynko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marylko dziękuję Tobie kochana za te słowa ❤. Móc sprawić radość dziecku to najpiękniejsza rzecz na świecie. Komentarz Agi bardzo mnie wzruszył bo czasami mam chwile twórczego zwątpienia. Na szczęście szybko mijają :)). Ściskam Ciebie mocno!:))

      Usuń
  20. Na ten blog jeszcze nie raz będę wracał.Moim zdaniem bardzo dobrze że takie blogi w ogóle istnieją w tym kraju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim bardzo dziękuję za odwiedziny, które mnie ucieszyły :))), a cały komentarz dodał skrzydeł i utwierdził, że to wszystko ma sens :)). Dziękuję z całego serca i serdecznie zapraszam ponownie :)).

      Usuń
  21. Kolejna piękna długowłosa laleczka. Miód jem od jesieni przez cała zimę. Nie kupuję, mam zawsze zapasik od zaprzyjaźnionego pszczelarza. Pozdrawiam. Tak, lato w pełni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zosieńko dziękuję ślicznie :)). I witaj w klubie miłośników miodku :)). Buziaki dla Ciebie!

      Usuń
  22. Oj tak się lato rozkręca a i ciężko:-)
    Pszczółkowa panienka jest przecudna, podziwiam Justynko ten Twój talent-wspaniale go wykorzystujesz.
    Ileż informacji tu o miodzie wyczytałam-ja obecnie czekam na słoik miodku lipowego i wielokwiatowego. Znajomy ma ule więc wiem co dostanę. Na zimę do herbatki będzie jak znalazł. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś dziękuję kochana!:)) Trzymaj się w te upały, jeszcze troszkę i będzie Tobie lżej :)). Moi chłopcy lubią najbardziej miód lipowy, często dodaję im go do mleka :)). To taki ich przysmak. Uściski!

      Usuń
  23. Piękna miodna pszczółka:) Z powodzeniem może być królową roju pszczelego:)
    Miodek bardzo lubię ale ostatnio to o nim zapomniałam. Dobrze, że podałaś gotowca na takie pyszności więc niezwłocznie go wypróbuję:)
    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko dziękuję kochana :)). Koniecznie wypróbuj mój przepis, zobaczysz zasmakuje Tobie :)). Ja czasami robię sobie na kolekcję taki twaróg :)). Ściskam Ciebie mocno!

      Usuń
  24. O, widzę Justynko że i u Ciebie pszczółki w temacie :) Miodek musi być, już zrobiliśmy zapasy. Muszę spróbować serka według Twojego przepisu.
    A pszczółka wyszła uroczo, jest taka śliczna!
    Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu dziękuję kochana :)) O tak pszczółki u nas królują:)). Ewuniu ten przepis jest łatwy, a tak podany twaróg przepyszny :)). Buziaki i uściski posyłam!

      Usuń
  25. Ja również kocham pszczoły, a lalusia jak zwykle śliczna, nie powiem nic odkrywczego.. Buziaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Śliczna panienka! <3 Ja miodu nie lubię, ale mój tata go uwielbia! <3

    OdpowiedzUsuń
  27. Pszczółkowa laleczka wybornie się prezentuje!!! Uwielbiam miodek, ale muszę się bardzo kontrolować w kwestii ilości. Niestety zdrowie nie to co kiedyś. Pozdrawiam wakacyjnie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko dziękuję bardzo:)). Buziaczki kochana i miłego dnia !

      Usuń
  28. UWIELBIAM miód dlatego Twoja pszczółkowa panna bardzo mi się podoba :) jej włosy są przepiękne! i błękit pięknie podkreśla jej urodę :)
    Miodu dodaję do herbaty (już od 10 lat) - zamiast cukru - i, tak jak napisałaś, do letniej, zawsze czekam, żeby się przestudziła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko dziękuję bardzo :)). Ja uwielbiam z miodem zwłaszcza herbatę malinową :)). Uściski kochana i miłego dnia!

      Usuń
  29. Oh my gosh. she is so cute and she has wonderful long hair :)
    Love her so much.

    OdpowiedzUsuń
  30. o mamo! jakie Ona ma piękne włosy! i cudowną sukieniusię. Zakochałąm się w niej. Ogromne,pozytywne zazdro!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martuś dziękuję kochana:)). Bardzo mi miło czytać taki komentarz :)). Ściskam mocno!

      Usuń
  31. Justynko, z przyjemnością przeczytałam ciekawy tekst wnukowi (8 lat )Jest zachwycony,ja także.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Halinko bardzo mi miło :)). Cieszę się ogromnie :)). Pozdrawiam serdecznie , a wnukowi posyłam uściski :))

      Usuń
  32. Przepiękna pszczółkowa lala - ten błękit wyjątkowo współgra . Przepiękna . BRAWO!!! i bardzo ciekawy wpis. Niby o miodzie wiemy wszystko ale ...i to interesująco wypełniłaś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko dziękuję bardzo :)). O pszczołach i miodzie mogłabym dużo pisać, trudno wybrać te najważniejsze informacje :))
      Buziaki kochana!

      Usuń
  33. Justynko, przepiękna pszczela księżniczka i pełna uroku, Jak tu nie lubić pszczół - pracowitych, pożytecznych owadów? A miodek spożywam codziennie, najczęściej z sokiem z cytryny i imbirem. Mój faworyt to miód nawłociowy, ale lubię też gryczany i wrzosowy. Zresztą wszystkie lubię:)
    Buziaczki słodkie jak miód.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu dziękuję bardzo:)). No właśnie one są tak pracowite, że powinnismy brać przykład z pszczół :))). A wiesz nie próbowałam miodu nawłociowego, u mas króluje spadziowy, lipowy i malinowy. Uściski kochana !

      Usuń
  34. A ja mieszkałam kiedyś w Pszczółkach :) Myślę, że na tamtejszym festynie zrobiłaby furorę. Jest cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jak fajnie :)) Dziękuję za komentarz i odwiedziny :)) Serdeczności posyłam!

      Usuń
  35. Justynko pszczółka jest prześliczna. Tak jak Ty uwielbiam pszczoły i ich produkty takie jak miód. Wychowałam się na pyłku pszczelim i raczę nim również moją Pociechę ;-) Samo zdrowie! Pozdrawiam serdecznie i ściskam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu dziękuję ślicznie :)) Ja wierzę w moc miodu od zawsze :)). Buziaczki kochana!

      Usuń
  36. Śliczna 😍
    Ja się boję pszczół, ale to moze przez alergię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś dziękuję bardzo:)) I współczuję alergii na ukąszenia :(. Ja choć lubię pszczoły to i tak blisko nigdy do nich nie podchodzę:) Miłego dnia kochana!

      Usuń
  37. Justynko, cudowna jest Twoja pszczółka! Niezwykle sympatyczna:)
    Sama o pszczoły dbam jak tylko mogę. Często z myślą o nich sadzę roślinki. A miód uwielbiam:))) W mojej miejscowości jest kilku pszczelarzy, dlatego zawsze wiem co jem:) Wykorzystuję też pyłek. Moje ulubione śniadanie to biały ser, dżemik z czarnej porzeczki i miód na kromce chlebka:)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izuniu dziękuję bardzo ❤. Pszczoły są ważne i szkoda, że wielu ludzi nie jest tego świadoma :(. Z przyjemnością wypróbuję Twój przepis :)). Buziaki kochana!

      Usuń
  38. od miesięcy mam już ulubionych pszczelarzy z pod Cieszyna - także różne rodzaje miodu i u nas goszczą na co dzień - uwielbiam szczególnie faceliowy i gryczany,m ale żadnym nie pogardzę :)
    Pszczółka słodka, idealna w swojej słodyczy!
    z przepisu chętnie skorzystam, a jakże!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu dziękuję bardzo :)). Ja też zawsze mam miód od pszczelarzy, taki jest najlepszy :)). Buziaki!

      Usuń

Moi Drodzy! Bardzo dziękuję Wam za obecność, a także każdy życzliwy komentarz, który sprawia mi ogromną radość oraz motywuje do dalszego blogowania i tworzenia :).