sobota, 10 lipca 2021

Ludowy anioł w łowickim stylu :)

Witajcie Kochani! Dziś będzie post dla miłośników naszego rodzimego folkloru, a to za sprawą dziewiątej odsłony (TUTAJ) zabawy u Izuni z bloga Rękodzieło przy kawie. Z ogromną przyjemnością przedstawiam Wam ludowego aniołka w łowickim stylu:



Folkowe laleczki szyłam już wcześniej inspirując się nie tylko łowickim, ale i kaszubskim oraz góralskim strojem ludowym. Raz nawet ulepiłam z masy solnej lubelankę (pod etykietą Folk możecie zobaczyć starsze prace) :)). Ale wiecie co Kochani? Jeszcze nigdy nie szyłam ludowego skarpeciaka w spodenkach :)). To więc mój folkowo - spodenkowy pierwszy raz :))).


Polskie stroje ludowe są piękne!!! Większości cechuje je bogata kolorystyka, wspaniałe hafty, wzornictwo, a wszystko to cudownie ze sobą współgra. To stroje, w których bezgranicznie można zakochać się - przynajmniej ja jestem od ponad 20 lat zakochana :)). W czasach studenckiej młodości miałam przygodę z dwoma zespołami folklorystycznymi :))). Wspaniałe czasy, chociaż niektóre stroje ludowe były bardzo ciężkie, a kręgosłup to odczuwał. Nie mniej jednak warto było :))).  Ach jak pięknie się wówczas wyglądało, i te policzki rumiane od ostrzejszego makijażu :))).


Strój ludowy łowicki jest jednym z piękniejszych i barwnych. Mam bardzo dużo skarpetek w kolorowe łowickie pasiaki jak i rozpoznawalne kwiatowe motywy. To właśnie z nich postanowiłam uszyć aniołka :)). Spodenki wykończyłam białą gipiurą, obowiązkowo w stroju znalazły się drewniane czerwone korale i jako ciekawostkę napiszę Wam, że ten kwiatowy motyw pod bluzeczką to przerobiony ściągacz :)).



Najdłużej myślałam nad wykończeniem główki. Uparłam się, że będzie czapeczka, ale nie mogłam dobrać dodatków do tak kolorowej, pasiastej skarpetki. Oj długo myślałam, aż w końcu postawiłam na czerwono - żółty z dodatkiem zielonej trawy pół wianek :)). 


Jak folkowy wianek to koniecznie wstążki! :))) Duuuużo wstążek, kolorowych :))). Zaszalałam :)).



Wstążki przymocowałam w ten sposób, aby widoczne były również z przodu :)).


Folkowy aniołek to kolejna zawieszka, która będzie zdobiła moją choinkę :). Mam takie szalone marzenie, ale nie wiem, czy w tym roku uda mi się je spełnić. Chciałabym aby nasza choinka była ubrana tylko w skarpetkowe lalki i oczywiście wszelakie muchomory :))). Stąd jak nadarza się okazja szyję dla siebie właśnie laleczki zawieszki :)).


Moi Drodzy jeżeli chcecie poczuć prawdziwy klimat łowickiej sztuki ludowej to koniecznie odwiedźcie Skansen w Maurzycach (Skansen Ziemi Łowickiej). My zawitaliśmy tam po raz kolejny w czerwcu, ale nie zdążyłam jeszcze przygotować posta (na pewno pojawi się). Polecam jako idealne miejsce na rodzinny spacer :)).

Kochani to już wszystko na dziś :). Na troszkę Was opuszczam :))). Czas na odpoczynek, nadmorskie spacery i pełen, dość długi w tym roku relaks :)). Jadę podładować akumulatory, złapać wenę na kolejne projekty i polować na ciekawe skarpety - na tych kolorowych kramach pełnych pamiątek można upolować całkiem fajne wzory :))). Nie wiem jak wytrzymam bez Was ponad dwa tygodnie, ale spróbuję :)).


Trzymajcie się zdrowo, odpoczywajcie i cieszcie się z uroków lata :)). 

Do zobaczenia :)).

Justyna











35 komentarzy:

  1. Kolejne skarpetkowe cudo-przepiękny folkowy aniołek!!!!!!!
    Twoja choinka będzie przepiękna i niepowtarzalna z aniołkami skarpetkowymi.
    Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny folkowy aniołek. Z niecierpliwością czekam na post o Ziemi Łowickiej, bo uwielbiam Twoje relacje.
    Życzę miłego odpoczynku i szczęścia w zdobywaniu skarpetek. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. piękny folkowy aniołek Dobrych i zdrowych wakacji

    OdpowiedzUsuń
  4. Ах, Юстина, я просто обожаю ваших кукол!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeurocza Łowiczanka :0)
    Radosnych i zdrowych wakacji :0)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mogła być piękniejsza - jak zawsze genialna u ciebie dbałość o szczegóły.:) Udanych wczasów i pełnego naładowania akumulatorów wam życzę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Justynko, bardzo czekałam na Twoja folkową laleczkę:) Jest jeszcze piękniejsza, niż sobie wyobrażałam. Kolory użyłaś cudowne - wspaniale oddają folkowy klimat. Samo wykonanie folkowego aniołka jest... brak mi słów, bo "mistrzowskie" to za mało powiedziane. Jest cudny! Zawsze oglądając Twoją nową skarpetkową laleczkę myślę - o!!! ta jest "naj"! I to "naj" trwa, póki nie zobaczę kolejnej:))) Dlatego śmiało napiszę - Justynko, folkowy aniołek jest naj - piękniejszy, -wspanialszy, -cudowniejszy!!! Dziękuję bardzo za udział w folkowej odsłonie i do kapelusika dołączam do galerii aniołka.
    PS. W skansenie tym nie byłam, ale tę piękną niebieską chatę podziwiałam już na blogu, który niedawno odkryłam Bloganki.pl:) Jeżeli nie znasz Justynko Bloganek, zajrzyj koniecznie - niesamowite miejsce:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przesl8czny folkowy aniołek.Masz farta z zakupem takich skarpetek.Milego wypoczynku, pogody pięknej.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczna łowiczanka i super pomysł na udekorowanie choinki. Pozdrawiam serdecznie i wakacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aniołek na bogato. Zaskoczyłaś mnie wykorzystaniem ściągacza. Bezpiecznej podróży i miłego wypoczynku Justynko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne, kolorowe i radosne cudo skarpetkowe. :)
    Wypoczywaj dobrze i nabieraj sił do dalszej twórczości. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  12. Laleczka świetna. Powinni takie sprzedawać w sklepach z pamiątkami z Polski. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  13. Justysiu, przepiękny, kolorowy, łowicki aniołek. Super pomysł na choinkę, mam nadzieję, że nie zabraknie zdjęć.
    Udanego wypoczynku, kochana.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mistrzostwo!!! Po prostu!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Udanego urlopu:) a lala to istny majstersztyk:)
    nigdy nie spotkałam się ze skarpetami w łowickie wzory a tu proszę;)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  16. This folk angel is a sweetheart, Justyna!
    You have managed to combine in it all the elements that remind me of Poland: the colors, the grass, the flower embroidery and the beautiful craftsmanship ... I love it.
    Hopefully you can decorate your tree as you wish.
    Kisses from Spain and happy week

    OdpowiedzUsuń
  17. Łowiczanka jestem, dana, dana, dana - od razu Twoja laleczka skojarzyła mi się tą ludową piosenką:)
    Aniołek cudowny i spodenki też pięknie pasują:)
    Pozdrawiam i życzę bezpiecznych i radosnych wakacji!

    OdpowiedzUsuń
  18. Justynko ta łowicka laleczka zawieszka jest cudowna !! Zakochałam się w niej jak tylko ujrzałam na FB. Generalnie lubię bardzo ta łowickie i inne ludowe wzory właśnie za ich kolorystykę. Są genialne!!
    Piękna będzie ta Twoja skarpetkowa choinka.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Justyś! Cudownego wypoczynku!!!
    A łowicka lala przecudna!!! Jesteś niesamowita! A choinka z pewnością będzie niezwykła! Trzymam kciuki za to by Ci się udało zrealizować ten pomysł :-)
    Uściski :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przecudna łowicki anioł! Podziwiam Twoją pomysłowość! Ściskam mocno:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Justynko, udanego wypoczynku dla Was:) a aniołek zachwyca kolorami i wykonaniem:)))

    OdpowiedzUsuń
  22. Your doll is so beautiful and cheerful with those colors!
    kisses

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam serdecznie ♡
    Ależ cudowny aniołek! Wspaniały ludowy strój, jestem oczarowana, zachwycona i zakochana! :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  24. Justynko ! Kolejny cudniasty skarpeciak! Trzymam kciuki za choinke skarpetkowa i czekam na zdjecia, na pewno bedzie cudna💚💜💚no i udanego wypoczynku 💜💚💜

    OdpowiedzUsuń
  25. 😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄 Ależ stołka😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄

    OdpowiedzUsuń
  26. Zachwyca!!! kolorami, wykonaniem, szczegółami! Ale chyba przede wszystkim kolorami: są wyraziste, pięknie dobrane :):) wspaniały projekt :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Skarpeciak pierwsza klasa! Wszystko idealnie skomponowane, szczególnie ten wianek na głowie.
    Mam nadzieję Justynko, że wakacje masz bardzo udane i wrócisz do nas wypoczęta i uśmiechnięta. Całusy

    OdpowiedzUsuń
  28. Justynko przecudny ten aniołek. Wiesz jak lubię takie folkowe klimaty:)
    Jak wiesz byłam w PL - i zabrałam skarby od Ciebie do domku. Wszystko jeszcze piękniejsze niż na fotce!!! DZIĘKUJĘ BARDZO z całego serca jeszcze raz.
    I za słowa wsparcia u mnie.
    Buziaki:*

    OdpowiedzUsuń

Moi Drodzy! Bardzo dziękuję Wam za obecność, a także każdy życzliwy komentarz, który sprawia mi ogromną radość oraz motywuje do dalszego blogowania i tworzenia :).