wtorek, 20 marca 2018

SERCE KURA - KURA SERCE. Tutorial bardzo ciekawej wielkanocnej kury :)


Filc, ręczne robótki, rękodzieło, tutorial, handmade, spring, wiosna, pomysł na ręcznie szytą kurę, войлочная курица, весна, Пасха, курицаkura, easter, wielkanoc, felt egg, felt chicken,

Coraz bliżej Wielkanoc więc na moim blogu również nie zabraknie wielkanocnych akcentów, oczywiście tych ręcznie robionych 😊. Klimat wielkanocnych robótek czuć już na wszystkich rękodzielniczych grupach, blogach więc ja także mam dla Was ciekawy pomysł na uszycie wielkanocnej zawieszki - KURY w kształcie SERCA. Jest to bardzo popularny model więc również spróbowałam go uszyć, z małymi przeróbkami.

TUTORIAL WIELKANOCNEJ KURY

1. Szukamy odpowiadającego nam szablonu serca i drukujemy dwa razy. Jedno w dużym rozmiarze, drugie w mniejszym. Duże serce odrysowujemy x 2, mniejsze na innych kolorach filcu x 6 (następnie przecinamy na pół). Do jednej połówki dużego serca przyczepiłam koronkę, ale nie jest to konieczne. Wycinamy pozostałe elementy kury, jak na zdjęciu.


2. Na jednej połówce (tej bez koronki) układamy dziób, grzebień i delikatnie podklejamy klejem do tkaniu w celu uniknięcia przesunięć. Następnie na drugiej połówce przyszywam ściegiem fastrygowym koronkę. 



3. Po przyszyciu koronki czas na oko naszej kury. Ja wybrałam lekko odstający guzik. Mała uwaga -
 przyszywając guziki wybierzmy bardzo mocne nici, takie których nie da się przerwać i mocno dociągajmy do materiału. Dzięki temu oko kury zawsze będzie na swoim miejscu 😁.




4. Przypinamy szpilkami dwie duże połówki serca i szyjemy. Szycie zaczynamy od części z koronką. Pośrodku wszywamy tasiemkę lub wstążkę.


5. Z naszych połówek serc układamy ogon i przyszywamy, a następnie przyklejamy skrzydło.



6. Kto nie ma już czasu, to  wypełnia i zszywa swoją kurę, a dla chętnych robimy dalej 😀.
7. Doszywamy tą samą tasiemkę lub wstążkę w dolnej części serca.


8. Przy użyciu foremki do wykrawania ciastek odrysowujemy wzór jajka x 2. Wycinamy.


9. Jeżeli chcecie możecie przyszyć kawałek koronki i dopiero potem zszywamy łącząc z drugim końcem wstążki/tasiemki. Oczywiście jajko wypełniamy. Na samym końcu naklejamy ozdoby i gotowa kura prezentuje się tak jak na zdjęciu powyżej 😊. Moja powędruje do przedszkola syna, a wasze? Pozdrawiam!



Wesołą kurę posyłam na wyzwanie http://diytozts.blogspot.com/2018/10/inspiracje-guziki.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moi Drodzy! Bardzo dziękuję Wam za obecność, a także każdy życzliwy komentarz, który sprawia mi ogromną radość oraz motywuje do dalszego blogowania i tworzenia :).