poniedziałek, 26 marca 2018

Zające, zające i ten jeden wyjątkowy...


wielkanoc, wiosna, easter, masa solna, zając, salt dough,spring, Easter bunny weight of salt, весна, Пасха, заяц из соли



Zając to jeden z "młodszych" symboli Wielkanocy i tak naprawdę istnieje kilka teorii głoszących o tym jak ten przemiły zwierzak wkradł się w symbolikę świąt. Jedna z nich mówi, że pojawienie się zająca zwiastuje wiosnę, a Wielkanoc to przecież święto związane  z tą porą roku (www.ekologia.pl). Nie ulega również wątpliwości, że popularność  naszemu ZAJĄCOWI  przysporzyły kartki pocztowe z jego wizerunkiem. W niektórych regionach Polski min. Wielkopolska, Śląsk, wciąż jest żywy zwyczaj "Zajączka", czyli obdarowywania się drobnymi upominkami (https://pl.wikipedia.org). W moim rodzinnym domu cały czas zwyczaj  "Zajączka" jest praktykowany i nie ukrywam, że bardzo go lubię 😊. Tak więc zające wkradły się również w moje rękodzieło. W zeszłym roku lepiłam je z masy solnej, a jeden nawet powstał całkiem sporych rozmiarów 

wielkanoc, wiosna, easter, masa solna, zając, salt dough,spring, Easter bunny weight of salt, весна, Пасха, заяц из соли

 W tym roku naszło mnie na szycie małych filcowych zajączków z bardzo długimi uszami. I powiem  wam szczerze, że w rzeczywistości są bardziej urocze niż na zdjęciu 😀. Pierwszy, cukierkowy, uszyłam w połączeniu z bawełnianą tkaniną i oczkami z perełek; drugi jest bardziej stonowany , ale z uszami w pięknym odcieniu koloru miodowego.

wielkanoc, wiosna, easter, masa solna, zając, salt dough,spring, Easter bunny weight of salt, весна, Пасха, заяц из соли, felt

wielkanoc, wiosna, easter, masa solna, zając, salt dough,spring, Easter bunny weight of salt, весна, Пасха, заяц из соли, felt

Ale w całej kolekcji tylko jeden jest naprawdę wyjątkowy!!! Wczoraj wieczorem bardzo się wzruszyłam i nie mogłam uwierzyć w to co widzę! Dostałam wiadomość od pewnej nastoletniej dziewczynki, która jak się okazało regularnie czyta mojego bloga i tak spodobał jej się zając  z mojego  tutorialu JAK SZYĆ RĘCZNIE? JAK UNIKNĄĆ PODSTAWOWYCH BŁĘDÓW? Wskazówki dla początkujących. Część 2. Tutorial Wielkanocnego Zająca, że postanowiła uszyć takiego samego  i wysłać mi jego zdjęcie. Za zgodą  samej małej artystki i jej rodziców publikuję jego zdjęcie 😊. Przyznacie sami, że jak na pierwszą robótkę ZAJĄC wyszedł CUDOWNY! Piękny ścieg, praca estetyczna 
i tak naprawdę wyjątkowa. Jest mi bardzo miło, że wśród czytelników mojego bloga są tak młode osoby, a moje prace są dla nich inspiracją.  Jestem wzruszona i szczęśliwa. Dziękuję jeszcze raz za to wspaniałe zdjęcie i jak widać rośnie nam nowe pokolenie cudownych rękodzielników. A ja życzę Tobie  Mała Artystko, aby to kiełkujące ziarenko zaowocowało piękną pasją do rękodzieła, a w przyszłości kto wie... może to ty będziesz pisała bloga, a twoje prace będą moim źródłem inspiracji...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moi Drodzy! Bardzo dziękuję Wam za obecność, a także każdy życzliwy komentarz, który sprawia mi ogromną radość oraz motywuje do dalszego blogowania i tworzenia :).