środa, 16 stycznia 2019

Kosz kwiatów z masy solnej. Dla Babci.

Witajcie Kochani! Dzień Babci zbliża się wielkimi krokami więc pokażę Wam jak zrobiłam z masy solnej mały obrazek z koszem pełnym kwiatów. Bo przecież każda babcia zasługuje na to, by w tym wyjątkowym dniu dostać coś od serca, wyjątkowego, zrobionego specjalne dla niej 😊.


Najpierw wyrobiłam ciasto (przepis znajdziecie TUTAJ), a następnie wycięłam mały prostokąt,  delikatnie odcisnęłam na nim formę imitującą drewno i za pomocą słomki zrobiłam dziurki.


Następnie wycięłam półkole, ulepiłam z dwóch wałeczków rączkę i dodałam malutkie serduszka. Koszyczek gotowy 😊.


Ostatni etap lepienia to czysta przyjemność bo dekorowałam całość kwiatami. Listka wycięłam z wykrawaczki, a różyczki uformowałam sama 🌹.


Obrazek wypiekałam w temp. 120 st. i zajęło mi to około 6 godzin. Pamiętajcie Moi Drodzy, że masa solna nie lubi pośpiechu więc lepiej suszyć ją w niższych temperaturach i dłużej, niż później smucić się  z powodu licznych pęknięć i brzydkich wybrzuszeń.  A i zapach spalenizny nie jest przyjemny.

Koszyczek po wysuszeniu. Przed malowaniem.

Przedostatni etap to malowanie. Użyłam dwóch rodzajów farb: do pomalowania deseczki i listek akwareli, a pozostałe elementy pomalowałam akrylami. O malowaniu masy solnej pisałam wcześniej TUTAJ i TUTAJ więc kto ma ochotę jeszcze troszkę poczytać, to zapraszam do lektury 😊.


Wykańczając całość użyłam bardzo fajnego preparatu, który zupełnie przypadkowo kupiłam w jednym z marketów budowlanych. Dał śliczny efekt, zwłaszcza w słońcu pięknie i delikatnie się mieni.


Po pomalowaniu całości obrazek zabezpieczyłam bezbarwnym lakierem, a po wyschnięciu dodałam zieloną kokardkę i gotowe 😊.


Kochane Moje, dziękuje Wam za życzenia zdrówka. Czuje się już lepiej, a przynajmniej na tyle odzyskałam siły, że wróciłam do robótek 😊. Bardzo się cieszę, że również popieracie WOŚP,  ale ostatnie wydarzenia są tak straszne, że aż brak mi słów. Okropnie to przeżyłam i  w głowie mi się nie mieści coś tak okrutnego  😟. Łączę się myślami i sercem ze wszystkimi mieszkańcami Gdańska!

                                                                                                                                       
                                                                                                                                   Buziaki, Justyna


Koszyczek z kwiatami posyłam na wyzwanie Gościnnej Projektantki w Klubie Twórczych Mam


92 komentarze:

  1. Justunko przepiękny,misternie wykonany koszyczek,kwiatuszki jak żywe,myślę że niejedna babcia byłaby zadowolona z takiego prezentu 😃
    Przesyłam gorące pozdrowienia i życzę Ci zdrówka :)
    Ps. Powodzenia w wyzwaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Marylko :)) Miód na moje serce dałaś :) Uściski!

      Usuń
  2. Śliczny podarek dla babci:) widać jak dużo serca w niego włożyłas :)Brawo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny prezent od serca, zrobiony z sercem i pasją! 😍

    OdpowiedzUsuń
  4. Justynko ale masz zdolne łapki. Cudownie zrobiłaś ten koszyczek . Pięknie też go wykończyłaś. Ale perfekcję to Ty masz we krwi.
    Nie jedna babcia chciałaby dostać taki prezent.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia w zabawie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu Kochana buziaki i mocne przytulasy posyłam Tobie za ten wspaniały komentarz :)) Poprawiłaś mi samopoczucie, bo mam dzisiaj wyjątkowo ciężki dzień...

      Usuń
  5. Przepiękny prezent na Dzień Babci!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wooow es preciosa. Me encanta. Felicitaciones, me gusta mucho sus trabajos en masa de sal.
    Abrazos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ysnelda, muchas gracias :)). Me has hecho muy feliz con estas palabras!
      Abrazos.

      Usuń
  7. A wiesz, że nigdy nie próbowałam masy solnej? Piękny prezencik dla ukochanej babci :D
    Wydarzenia z Gdańska wstrząsnęły mną ogromnie. Nie jestem w stanie pojąć jak można coś tak okrutnego zrobić drugiemu człowiekowi....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj myślę Moniczko, że jak wnusio już sie urodzi i podrośnie to i masy solnej spróbujesz :))) Bo dzieciaki uwielbiają z niej lepić :) Wszystko Kochana przed Tobą :)). Ja też ciągle nie mogę pojąć jak tak okrutny czyn mógł mieć miejsce :((. Uściski!

      Usuń
  8. Niesamowicie piękna i ciekawa praca. Myślę, że nie tylko bardzo się babci spodoba, a również nieźle zaskoczy. :0 Pozdrawiam serdecznie, bądź zdrowa. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś dziękuję baaaaardzo za te ciepłe słowa :))! Buziaki!

      Usuń
  9. Przepiękna praca!!!!Szkoda ze nie moja.




    OdpowiedzUsuń
  10. Justynko, jesteś prawdziwą czarodziejką. Nawet nie zdawałam sobie sprawy, że można z masy solnej wykonać coś tak doskonałego.
    Ściskam mocno, mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu Kochana baaaaaaaaaaaaaardzo dziękuję :))) Dodałaś mi skrzydeł, aż mam ochotę polepić teraz :)). Buziaczki!!!

      Usuń
  11. Piękny koszyczek. Bardzo lubię takie prezenty od serca.
    A to co się stało w Gdańsku jest straszne... Zginął człowiek. Prezydent, mąż, tato dwóch dziewczyn (jednej jeszcze całkiem małej...) Nie mieści mi się to w głowie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu Droga dziękuje bardzo!!! Wiesz mi to całe zdarzenie cały czas siedzi w głowie. Jak pomyślę, że ten psychol był w tłumie, ze schowanym nożem to aż ciarki mnie przechodzą. I jestem przerażona co się dzieje teraz z ludźmi. Skąd tyle nienawiści? Przykro... po prostu przykro :(

      Usuń
    2. My to też tutaj bardzo przeżywamy... Polska jest coraz bardziej podzielona... Bez względu na to czy ktoś lubił pana Adamowicza czy nie niedopuszczalne są te ohydne komentarze... Współczuję rodzinie...

      Usuń
  12. Prześliczny koszyczek i wspaniały prezent dla babci! Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Coś pięknego :) fantastycznie pokolorowałaś całą pracę, cieniowanie jest mistrzowskie :)
    Ja też myślami jestem ciągle przy wydarzeniach w Gdańsku... :( :( :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Justynko bardzo :))) Taki komplement od mistrzyni akwareli to ogromna radość :)) Mi ta cała sytuacja z Gdańska siedzi mocno w głowie :(( Ściskam!

      Usuń
  14. Znakomity prezent przygotowałaś Justynko.:) Ciarki mnie przechodzą na myśl tego, co wydarzyło się w Gdańsku. To mógł być każdy ze zgromadzonych tam osób. Nie znamy dnia, ani godziny, życie jest bardzo ulotne, więc cieszmy się drobnostkami i szanujmy nawzajem. Wszystkiego dobrego Justyś.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Lenko :)) I masz rację trzeba cieszyć się tym co mamy, choć ludzie często o tym zapominają. A ja ciągle zastanawiam się skąd w ludziach tyle nienawiści, złości - przecież nie prowadzi to do niczego dobrego :(. Buziaczki!

      Usuń
  15. Wow! Wspaniały pomysł i rewelacyjne wykonanie! Dzięki Tobie wszystko wydaje się takie proste. Robiłam z dziećmi małe formy i może kiedyś spróbuję coś na swoje potrzeby.
    Ostatnimi wydarzeniami jestem zszokowana, jak wszyscy i po prostu brak mi słów:(
    Pozdrawiam Justynko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu dziękuje Kochana :)) Koniecznie spróbuj coś dla siebie ulepić - fajna zabawa i wciągająca zwłaszcza jak wyjdzie :)). Buziaki!

      Usuń
  16. Nigdy nie próbowałam zabawy z masa solną a jak oglądam Twoje zdjęcia i czytam opis to to się wydaje takie proste;-) ale coś mi się zdaje, że to tylko pozory za to efekt prześliczny a taki upominek zrobiony i darowany od serca jest najcenniejszy. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Olu :)) Masa solna potrafi wyciąć numer ;)) więc w jej przypadku trzeba sporo ćwiczyć i znaleźć swój sposób. Chociaż myślę, że dotyczy to wszystkich robótek :)). Uściski!

      Usuń
  17. Coś pięknego widać, że wykonany koszyk starannie i w twoją pracę jest włożone wiele serca coś niesamowitego aż nie mogę się na patrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje Justynko :)) Ogromnie mi miło :)). Uściski!

      Usuń
  18. Wspaniały prezent dla babci przygotowałaś Justynko!
    Wiesz, przed świętami robiąc porządki znalazłam różne wytwory z masy solnej, niektóre nawet nie pomalowane.
    Swoją pracą zachęcasz mnie do zabawy z masą solną. Może się zdecyduję😉
    Pozdrawiam wciąż myśląc o Gdańsku:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko dziękuje Kochana :)) To koniecznie je pomaluj :)) Ależ jestem ciekawa Twoich solniaków i jak wyglądają, teraz spać nie będę mogła :))). Buziaczki!

      Usuń
  19. Świetny pomysł na prezent. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękny babcia co prawda nie jestem i niekoniecznie mi się do tego śpieszy ale koszyczek bardzo, bardzo mi się podoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przecudowny prezent dla babci . Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwierz mi Justynko, że my tu w Gdańsku bardzo mocno przeżywamy to co się stało i wciąż nie możemy w to wszystko uwierzyć... łzy w oczach cały czas się kręcą na wspomnienie tego.
    Kochana przepiękny prezent dla Babci przygotowałaś, już samo ulepienie wymaga nie lada zdolności artystycznych a Ty to jeszcze tak pięknie pomalowałaś. To się nazywa talent!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lidziu :)). I ogromnie współczuję wszystkim mieszkańcom Gdańska :((. Buziaki!

      Usuń
  23. 😮 Rewelacyjne!!!
    Pomysł i wykonanie super! A przy okazji doskonały kursik, jakby kto chciał spróbować.
    Kiedyś obdarowana zostałam podobnym prezentem wykonanym przez córki, ale że chciały to zrobić szybko, kiedy mamy nie ma w domu, to oczywiście pięknie przypiekły swoją pracę. No ale każda mama doceni starania dzieci 🙂
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Alinko :)). I musisz mieć cudowne córki, miały świetny pomysł, szczere chęci i serce na dłoni- a to jest najcenniejsze ;)). Uściski!

      Usuń
  24. Przepiękna praca i super opisana.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jaki piękny ten kosz z kwiatami...świetny kurs! Bardzo dziękuję za odwiedziny,jest mi bardzo miło ♥

    OdpowiedzUsuń
  26. Napiszę krótko. PIĘKNY!!!
    Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko ślicznie dziękuję!!!:)) Buziaki i miłego weekendu życzę :)!

      Usuń
  27. Piękny prezent dla babci :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Podziwiam! Szyjesz piękne lale a teraz widzę, że i z masy solnej robisz dzieła sztuki. Artystyczna dusza z wielkim talentem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BAAAAARDZO dziękuję Kochana :)) Czasami lubię coś ulepić, tak dla odpoczynku od szycia :) Buziaki i miłego dnia życzę!

      Usuń
  29. O rany, to prawdziwe dzieło sztuki!! :)

    z chęcią obserwuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :)) Bardzo mi miło :)) Serdeczności posyłam!

      Usuń
  30. Zachwycająca praca!!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Cudne są Twoje solne, misternie wykonane. Widać też że fajny masz warsztat, super rzeczy do robienia tych slicznosci.
    Ściskam mocno

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Justynko :)) Troszkę tego przez ponad 10 lat nazbierało się, ale większość to kuchenne akcesoria i te do wypieków :)) Buziaki!

      Usuń
  32. Justynko, jak wspaniale jest zajrzeć do Ciebie po dłuższej przerwie, odwiedziłam starsze wpisy i po prosu oszalałam - laleczki boskie - jak zawsze - co jedna to piękniejsza a każda z nich ma tak sympatyczną buzię że napatrzeć się nie mogę. Do tego cudowne stroje i stylizacje niczym z bajki - jesteś Mistrzynią w tym, co tworzysz.
    Obrazek z koszyczkiem z masy solnej podoba mi się szczególnie - misternie wykonany i posiada piękną fakturę tła a do tego idealnie odmalowany i wycieniowany - cudeńko.
    Pozdrawiam cieplutko i życzę miłej niedzieli :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inko Kochana ślicznie dziękuję :))). Każde Twoje ciepłe słowo jest dla mnie bardzo cenne. Ogromnie się cieszę, ze nadal moje skarpeciaki tak bardzo podobają się Tobie :)). Wspaniale, że już jesteś z powrotem :)). Buziaki i uściski!!!

      Usuń
  33. Ale cudownie piękne! Zazdroszczę Ci talentu i pomysłowości! :D Bosko to wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  34. Kiedyś tam...dawno,dawno bawiłam się solną masą . Może warto wrócić jak patrzę na Twoje piękne prace. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Bożenko:)) Ja lubię lepić i chętnie wracam do masy solnej w wolnej chwili:). Uściski!!

      Usuń
  35. Przecudny koszyczek :), tak pieknie wykonany :) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  36. Wyjątkowy prezent i jakże świetnie wykonany

    OdpowiedzUsuń
  37. Piękna praca. Dziękuję za udział w zabawie:-)

    OdpowiedzUsuń
  38. Trudno uwierzyć, że to "tylko" masa solna... Cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  39. Niesamowite! To masa solna! Wow, nie wiedziałam o tym, że trzeba w niskich temperaturach, bardzo cenna informacja, tylko się dorobię piekarnika to zaraz coś zmajstrujemy z córą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Weroniko :))) Masę solną można również suszyć bez piekarnika, tylko trwa to długo. Ale teraz w okresie grzewczym można położyć w pobliżu kaloryfera :))). Uściski!

      Usuń

Moi Drodzy! Bardzo dziękuję Wam za obecność, a także każdy życzliwy komentarz, który sprawia mi ogromną radość oraz motywuje do dalszego blogowania i tworzenia :).