sobota, 1 czerwca 2019

Uśmiech :)

Witajcie Moi Drodzy! Nawet nie wiem kiedy Maj tak szybko zleciał, mamy już Czerwiec... Ostatni tydzień spędziłam walcząc z anginą, ale nie będę narzekała na chorobę bo dziś mamy piękny dzień - Dzień Dziecka 😊.


Dla mnie to święto powinno nazywać się "Uśmiech Dziecka" bo nie ma nic piękniejszego niż prawdziwy, szczery, radosny uśmiech naszych pociech. To uśmiech, który dodaje energii i wywołuje w nas dorosłych wspaniałe emocje. Ja zawsze powtarzam: "radość moich dzieci jest moją radością, a ich smutki moimi smutkami".  Uśmiech potrafi zdziałać cuda, ma wręcz terapeutyczne działanie. Bo czy nie jest miło, kiedy ktoś się do nas uśmiechnie, okaże choć maleńką życzliwość?


Znam ludzi, którzy mało się śmieją - właściwie to niewiele ich cieszy. Ciągle coś drążą, rozdrapują, analizują, nie potrafią cieszyć się dniem i tym co im los daje. Czy warto? Na to pytanie nie umiem odpowiedzieć, ale wiem jedno - warto się dużo uśmiechać, odkryć w sobie dziecięcą radość i z głową pełną marzeń podążać przez świat. Bo tak będzie łatwiej, lżej, zdrowiej, a poza tym uważajcie - śmiech jest zaraźliwy więc taką "chorobę" warto rozsiewać!


Ja dużo się śmieje i równie dużo mówię, hihihi 😁, ale czy to oznacza że nie mam trosk i zmartwień? Mam, jak każdy z nas. Jednak pielęgnuję w sobie tą maleńką cząstkę dziecięcej radości bo ona pomaga mi przezwyciężać trudy dnia codziennego. Uśmiecham się dużo, do siebie samej, do bliskich, do ludzi tych znanych i mniej znanych, bo tak nauczyła mnie mama, tak uczę moje dzieciaki, a poza tym baaaaaardzo dawno temu odkryłam, że uśmiech ma MOC! Ogromną moc! I nie ważne, że od uśmiechu robią się zmarszczki mimiczne - to są najpiękniejsze zmarszczki i nie warto z nimi walczyć.


Wiecie, czasami jak czekam w kolejce do lekarza to obserwuję osoby starsze; niesamowite ile można wyczytać z ich twarzy. Niekiedy zerkam na wiekowe Panie i myślę sobie: "Jaka ona jest piękna pomimo swojego wieku i jaka musiała być radosna bo to widać po jej twarzy". I chciałabym, aby o mnie ktoś też tak pomyślał w dalekiej przyszłości... 


Uśmiech jest magiczny, łagodzi napięcie i sprawia, że jesteśmy piękniejsi. Dlatego uwielbiam dzieciaki, wszystkie - niezależnie skąd pochodzą - za ich szerokie uśmiechy!!! A jak jeszcze zaczną wypadać im zęby mleczne, to już totalnie rozpływam się na widok "szczerbatych" uśmiechów.  Właśnie teraz mój młodszy synek jest takim uroczym "szczerbatkiem" 😍


Kochani uśmiechajmy się - dużo, gdyż jak mówi mądre powiedzenie "ŚMIECH TO ZDROWIE"!! Już kilka sekund śmiechu dziennie poprawia dotlenienie organizmu, wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie, a i roześmiani ludzie są ponoć bardziej kreatywni 😄. 

A Wam Kochane Dzieciaczki - małe, średnie, duże i bardzo duże życzę w dniu Waszego święta, abyście nigdy nie zatraciły swojej radości! Niech to będzie ta jedna, malutka cząstka dzieciństwa, z którą będzie kroczyć przez resztę życia!

Moc uśmiechów 😃😃😃!

Justyna

82 komentarze:

  1. Justynko ,to co napisałaś to szczera prawda ,cała prawda i tylko prawda!! Uśmiech czyni cuda , podobnie jak życzliwość. Dla mnie jesteś WIELKA -moc pozdrowień!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana :))) I moc uśmiechów posyłam w ten słoneczny poranek :)))

      Usuń
  2. To ja Ci przesyłam całą masę najpiękniejszych uśmiechów.🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂Niech ich moc będzie z tobą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja je Justynko baaaaardzo chętnie przygarniam :))))))).

      Usuń
  3. Jest taka piękna piosenka śpiewana przez Annę German " Uśmiechaj się, do każdej chwili uśmiechaj, na dzień szczęśliwy nie czekaj, bo czasu zabraknie nim uśmiechniesz się chociaż raz" Tekst pisałam z głowy, ale uważam, że przesłanie jesr wspaniałe i bardzo zgodne z tym co napisałaś. Śliczną kolorową, kwiatową lalę pokazujesz, cudo :-)
    Pozdrawiam serdecznie i dużo uśmiechu i radości życzę, nie tylko od święta :-)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko dziękuję kochana :))) A piosenkę znam bardzo dobrze - to "Człowieczy los", moi rodzice słuchali Anny German :)). Jej przesłanie jest ponadczasowe :))). Zatem uśmiechajmy się :)

      Usuń
  4. ludzie , którzy kochają być nieszczęśliwi i niestety wiek nie ma tu wielkiego znaczenia. Są wiecznie naburmuszone dzieci , które gdy świat przestaje się kręcić w kolo nich od razu się naburmuszają. Ja lubię się śmiać choć życie często daje mi w kość ale zawsze powtarzam sobie 'nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło", Radość i uśmiech drugiego człowiek to najlepsza zapłata za wszystko. Pozdrawiam serdecznie:) A lalunia jak zwykle cudeńko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucynko mnie najbardziej to te dzieci naburmuszone przerażają i sama myśl jakimi dorosłymi się staną! Ale to wina nas dorosłych, że tak niekiedy je wychowujemy :(. Oj życie potrafi "popalić", ale warto uśmiechać się pomimo przeciwności losu :)))). Zatem posyłam :)))))

      Usuń
  5. Usmiechaj się rano, usmiechaj wieczorem, usmiechaj przez cały dzień, do wróbli na dachu do życia do słońca i do mnie uśmiechnij się :)
    Skarpecianka wyborna, jak wszystkie Twoje szyjątka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś jest rano, a ja uśmiecham się czytając Twój komentarz :))) I chyba o to chodzi w magii uśmiechu :)))))

      Usuń
  6. Bello Ángel.
    Felicitaciones perfecto trabajo.
    Saludos cordiales.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze miałam uśmiech na twarzy, ale to też ma jeden minus. Jak masz naprawdę ogromny problem i nie masz siły by się uśmiechać, to wszyscy zaraz o tym wiedzą, bo są zbyt bardzo przyzwyczajeni do Twojego uśmiechu.Jednak zawsze warto się uśmiechać. Ja najbardziej lubię uśmiech dziecka , któremu dopiero wyżynają się pierwsze ząbki :) A Twoja lala to takie dziecko-kwiat :) Piękna :) Moc uśmiechów posyłam Justynko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Moniczko, niekiedy trudno mieć uśmiech na twarzy... Oby jednak takich sytuacji było jak najmniej w życiu!! Uśmiech dziecka z pierwszym ząbkiem - bezcenny :)))). Ściskam i uśmiecham się do Ciebie szeroko :)))))

      Usuń
  8. Zupełnie się z Tobą zgadzam!!! Staram się być radosna każdego dnia, choć niestety czasem sił na to brakuje jak docierają złe wieści...
    Uśmiech czyni cuda - przekonałam się o tym nie raz:)))
    Dlatego też uśmiech dziś Ci ślę wraz z uściskami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu wiem, że czasami jest ciężko bo i mi niekiedy uśmiech znika. Ale ogólnie pisząc warto się uśmiechać bo nie ma nic gorszego jak zgorzkniali, ciągle narzekający ludzie, nie potrafiący cieszyć się z tego co mają. Znam niestety takich... Ściskam Ciebie i posyłam szeroki uśmiech :))))))).

      Usuń
  9. She's so beautiful!! I love her adorable hair and her gorgeous outfit!! Sending you lots of smiles!! Have a great weekend!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny i jakże mądry post! Masz rację Justynko, uśmiech otwiera wszystkie serca i drzwi. Uśmiech dziecka to skarb, który trzeba chronić.
    Piękna lala.
    Miłego dnia kochana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu dziękuję bardzo :)))). Dzieciaki są niesamowite, a jak ich buzie się śmieją to jakby słonko świeciło :))). Słonecznej niedzieli Aniu!

      Usuń
  11. Jaka przepiękna laleczka. Urocza jest i taka kolorowa.Jak na nią patrzę buzia sama się uśmiecha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izuniu dziękuję bardzo :)))). Zatem uśmiechniętej niedzieli Tobie życzę :)))))

      Usuń
  12. Uśmiech jest bardzo ważny, przełamuje wszelkie bariery, a śmiech to szczęście, którego nie potrafimy zachować tylko dla siebie:))) Uwielbiam roześmianych ludzi. Piękny post napisałaś Justynko.
    Laleczka w porciaszkach śliczna.
    Radosnej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izuniu, a Ty pięknie podsumowałaś wartość uśmiechania się :)). Dziękuję kochana i ślę moc słonecznych uścisków :)).PS. Ja również uwielbiam roześmianych ludzi, dodają nam mnóstwo fajnej energii :)). Zresztą co tu ukrywać lubię się śmiać :))

      Usuń
  13. With his floral pants he looks very hippie and bohemian, Jystyna!
    A new exceptional job.
    A hug from Seville

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Isabel thank you very much :)). It is polish folk :)). Big hugs and have a nice day!

      Usuń
  14. Masz rację, Uśmiech to najlepsze lekarstwo na wszelkie bolączki:) Ja zawsze szeroko uśmiecham się jak widzę u Ciebie nową laleczkę:) Tym razem też mnie nie zawiodłaś. Aniołek cudny i taki mocno dziecinny chyba przez te śliczne kolorowe spodenki.
    Cieszmy się i uśmiechajmy jak najczęściej bo to daje nam radość życia:)
    Przesyłam moc promiennych uśmiechów:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko dziękuję bardzo i cieszę się ogromnie, że mogę przyczynić się by pojawił się Twój uśmiech :)). Jest to dla mnie cenne! Zatem szeroko uśmiecham się do Ciebie i życzę słonecznego dnia!:))

      Usuń
  15. Laleczka wywołuje uśmiech i do Ciebie Kochana ślę multum uśmiechów! 😊🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martynko dziękuję kochana i ja do Ciebie również ślę mnóstwo uśmiechów :))).

      Usuń
  16. Masz racje Justynko, śmiech to zdrowie, choć coraz częściej widzę ludzi zamyślonych,bez uśmiechu na twarzy.
    Ja zawsze staram się być uśmiechnięta,teraz moja młodsza wnuczka jest na etapie wypadania mleczaków,ten uśmiech jest teraz bezcenny 😊 przesyłam ci Justynko moc uśmiechów ♥️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marylko dziękuję kochana :)). Mojemu synkowi właśnie wypadł kolejny ząb :)). Wygląda cudownie taki uśmiechnięty szczerbatek :). Marylko ja również zauważyłam, że ludzie mniej się uśmiechają. Chyba takie czasy nastały, a szkoda. Ściskam Ciebie mocno i oczywiście uśmiecham się szeroko!!!

      Usuń
  17. Przeczytałam Twój post i uśmiech pojawił się na mojej twarzy :) Dziekuję :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę Uleńko :). Cieszę się ogromnie :)). Uściski kochana!

      Usuń
  18. Justynko, Twoje radosne podejście do życia jest cudowne. Tak jak Twoje laleczki - takie piękne rzeczy może tworzyć właśnie osoba z radosną, piękną duszą.
    Ściskam Cię mocno i przesyłam serdeczne uśmiechy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu Kochana dziękuję bardzo za ten wspaniały komplement ❤. Oj bywa czasem ciężko, ale nigdy nie poddaje się. Staram się patrzeć przez "różowe okulary" :)))). Ściskam mocno i ślę moc słonecznych uśmiechów :))

      Usuń
  19. "Uśmiech, to taka krzywa, która wszystko prostuje", może nie wszystko, ale z pewnością wiele;-) Laleczka przesłodka i ma super folkowe porcięta. Ja na widok folku uśmiecham się zawsze:-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu masz podobnie jak ja : też uśmiecham się na widok folkowych motywów :))). Bardzo fajnie zdefiniowalaś uśmiech, podkradam :))). Moc uśmiechu na codzień :)))

      Usuń
  20. Znowu śliczna laleczka . Uśmiecham się gdy na nią patrzę :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu dziękuję bardzo :))). Ja uśmiecham się do Ciebie :)))

      Usuń
  21. Justynko usmiechnięci ludzie ponoć dłużej żyją. Lubie patrzeć na takie małe szczerbatki jak się śmieją. Mam wrażenie że od jakiegoś czasu młodzież rzadziej się uśmiecha bo nosy maja w telefonach, szkoda bo tyle radości im umyka z życia. Czyż nie warto uśmiechnąć sie do sąsiada mówiąc mu dzień dobry?-od razu milej się jemu zrobi że ktoś się cieszy na jego widok. Mój młodszy brat niestety jest z tych co uśmiechają się rzadko i nie ukrywam a szkoda bo zgryzota straszna z niego haha.
    Pozdrawiam serdecznie:-) A skarpecia panienka śliczna:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś ja też to słyszałam więc mam nadzieję, że sprawdzi się :))). Co do młodzieży to masz rację, mam wrażenie że niewiele ich cieszy. Zresztą syn ma kilku takich kolegów "smutasów". A zwykłe "dzień dobry" zanika, ludzie udają że nie widzą siebie. Ech, smutne. Ja za to posyłam Tobie kochana mnóstwo uśmiechów:)))

      Usuń
  22. Kolejne cudo, na widok którego sama uśmiecha mi sie buzia, a co dopiero dziecka:)
    Folkowe gatki?! cudne tylko dlaczego nie ma tego cudownego motylka w Polszczyźnie?
    jeszcze można:)
    Miłego tygodnia, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu dziękuję bardzo kochana:)). Oj chyba zapomniał Motylek pofrunąć do Ciebie na zabawę :))). Przesýłam uściski i moc uśmiechu!:)))

      Usuń
  23. Śliczny motylek, tylko gdzie on zgubił swój uśmiech? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moni dziękuję Tobie bardzo :)). Chyba ze zmęczenia uśmiech znikł :))). Buziaki!

      Usuń
  24. Za każdym razem kiedy oglądam Twoje Skarpetowce to się uśmiecham :)
    no i zgadzam się, że usmiech działa cuda, odczarowuje rzeczywistość a ponuraków zmienia w przyjemniaków :)
    Let's smile zatem ! :) :) :D

    :

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) Fajne Basiu, więc let's smile :))). Podoba mi się, piwinno to być motto na koszulkach :))). Ściskam mocno i uśmiecham się do Ciebie szeroko!:)))

      Usuń
  25. Nie wiem jak Ty to robisz ale zawsze jak czytam co napiałaś to rogal mi z buzi nie schodzi. Uwielbiam Cię czytać i oglądać Twoje skarpetkowe laleczki one zawsze wywołują u mnie radość i wzruszenie.
    Nigdy się nie zmieniaj Justynko !!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu kochana, a ja uśmiecham się do Ciebie szeroko i szczerze za ten piękny komentarz :)). Postaram nie zmieniać się, ale jakby co, to tupnij na mnie nogą :)))). Ściskam Ciebie kochana mocno!

      Usuń
  26. No nie można się nie uśmiechnąć patrząc na Twoje uszyte cudeńka😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Kochana :))). Milion uśmiechów posyłam!:)))

      Usuń
  27. Usmiech nic nie kosztuje a jest bezcenny. Piękny wpis , z którym się całkowicie zgadzam. Lubię i to bardzo do Ciebie zaglądać , do tej krainy piękna - cudownych robótek i pogodnych słów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko dziękuję bardzo :)). Twoje słowa wzruszyły mnie i wywołały mój szczery uśmiech::))). Jeszcze raz dziękuję ❤. Uściski kochana!

      Usuń
  28. Czuję się "zarażona" bo Twoje lale Justynko zawsze powodują, że się uśmiecham :) Z uśmiechem jest łatwiej, nawet gdy mamy akurat pod górkę a uśmiech dziecka to dar bezcenny.
    Piękny post, jak zwykle mnie wzruszyłaś.
    Ściskam Cię mocno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu dziękuję bardzo :)). No właśnie z uśmiechem jakoś łatwiej iść pzez życie i ludzie inaczej nas postrzegają. Więc uśmiechajmy się ile tylko się da :))). Ściskam mocno Ewuniu!

      Usuń
  29. Olá!
    Esta passando muito rápido o tempo, já estamos em junho!!
    Linda a bonequinha, amei as perninhas coloridas!!!
    Um amor

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olá Amigo! :) Muito obrigado por palavras gentis :)). Saudações!

      Usuń
  30. Serdecznie zapraszam Ciebie do wzięcia udziału w mojej zabawie :) -> http://ladyveroniquesavage.blogspot.com/2019/05/na-opolskiej-scenie.html

    OdpowiedzUsuń
  31. Pięknie napisałaś...uśmiech jest zaraźliwy oj tak, a ja często uśmiecham się do ludzi, kwiatków i motylków...tak już mam :D
    Kolejną cudowna laleczkę stworzyłaś...piękna jak zawsze, masz wielki talent :)
    Moc ciepłych pozdrowień ślę 💜

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu dziękuje bardzo :)) Warto wiedzieć, że jest nas więcej uśmiechających się szczerze :)). Buziaki!

      Usuń
  32. Kolejna laleczka budzi mój zachwyt! I jak się nie uśmiechać widząc takie cudeńka? Ja też od dawna dołączyłam do uśmiechających się do niemalże wszystkich. Pozdrawiam z wielkim uśmiechem:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko dziękuję bardzo kochana :)) i uśmiecham się do Ciebie z samego rana :))).

      Usuń
  33. Laleczki ze spodenkami to chyba jeszcze u Ciebie nie było? ;);) świetnie wygląda taka kreacja! bardzo oryginalnie! :)
    Co do śmiechu - zgadzam się ze wszystkim, co napisałaś :) też uważam, że te zmarszczki mimiczne to po prostu piękna sprawa! :) i że warto mieć w sobie dziecięcą radość, że dzięki temu w życiu łatwiej dać sobie radę z wieloma przeciwnościami... :)
    Buziaki dla Ciebie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko dziękuje kochana!! :)) Z takimi spodenkami to rzeczywiście jeszcze nie było :))). Niektóre zmarszczki są wspaniałe, ciekawe tylko czy będę tak uważała w wieku 70 lat :)))). Buziaki!

      Usuń
  34. Podoba. I się Twój wpis. Sama jestem ciągle uśmiechnięta od ucha do ucha. Nie znaczy to oczywiście, że zawsze jest tak kolorowo, lecz widzę, że uśmiechem moźna zarażać innych i jest od razu przyjemniej. Laleczka jak zawsze cudowna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś dziękuję bardzo!!!:) Uśmiechem warto zarażać :)) To bardzo dobrze robi :)) Ściskam mocno!!:)

      Usuń
  35. Tak śmiech to zdrowie, uśmiech czyni nas piękniejszymi :D a twoje laleczki za każdym razem wywołują radosny uśmiech na mojej twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sady dziękuje kochana!!!:)) Uśmiecham się szeroko!:)

      Usuń
  36. Przepiękny wpis - i w kwestii treści, i tego, jak go zilustrowałaś swoim Skarpetkowym Aniołkiem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana!!!:)) Moc uścisków i uśmiechów :))

      Usuń
  37. No mnie już brakuje słów... Cudaaaaaa!!!! Cuda!!!! ❤❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu dziękuję kochana ❤❤❤. Buziaki dla Ciebie!

      Usuń

Moi Drodzy! Bardzo dziękuję Wam za obecność, a także każdy życzliwy komentarz, który sprawia mi ogromną radość oraz motywuje do dalszego blogowania i tworzenia :).