piątek, 27 września 2019

Jeszcze jedna

Witajcie Kochani!  Piątek przywitał mnie gęstą mgłą, ale to nie zmienia faktu, iż cieszę się z tego dnia. Uwielbiam ten piąty dzień tygodnia i myśl, że przede mną kolejne dwa dni wolnego. Zaplanowałam je dość intensywnie, ale nie robótkowo. Co zatem planuję? Wielkie, jesienne  porządki zarówno te domowe, jak i w przydasiach. Czasami robię takie gruntowne przeglądy tego, co mam. I jaka radość mnie ogarnia, kiedy znajduję piękną tkaninę, o której zapomniałam lub bajeczne koronki czy gipiury. Porządki obejmą również moje skarpety do szycia, a dzieciaki zadeklarowały już pomoc w ponownym ich policzeniu. Tak więc w następnym poście zdradzę Wam Kochani ile obecnie wynosi moja skarpetkowa kolekcja. Podejrzewam, że ta liczba mnie samą przerazi 😁. Moje porządkowe rewolucje zaczynam już dziś więc szybciutko pokażę Wam  jeszcze jedną chustę. 

chusta na szydełku, szydełkowa chusta, chusta ręcznie robiona

To największa chusta, jaką dotychczas zrobiłam. Do jej wykonania wykorzystałam włóczkę Papatya Angora Cake kolor 602 (motek 200g/1100m). Wzór to tzw. przeze mnie klasyk autorstwa Karoliny Szydełko, a filmik instruktażowy znajdziecie TUTAJ.

chusta na szydełku, szydełkowa chusta, chusta ręcznie robiona

Dziergało się koszmarnie!!! Włóczka ma w składzie, oprócz wełny i akrylu, angorę i to powodowało, że szydełko dość tępo wchodziło, czasami plątało się, a o łatwym pruciu nie było mowy. Szydełkowałam ją długo. Zaczęłam w grudniu zeszłego roku, a skończyłam dopiero trzy miesiące temu. 

chusta na szydełku, szydełkowa chusta, chusta ręcznie robiona

Pomimo tych małych trudności, warto było! Efekt końcowy jest cudowny i nieskromnie napiszę, że w rzeczywistości chusta wygląda bajecznie. Kolory pięknie przechodzą, chusta jest duża, ciepła, miękka. Zabrałam ją na wakacje, by chłodnymi wieczorami otulała mnie. 


Chusta wspaniale kontrastowała z surowością krajobrazu La Palmy, przykuwając niekiedy uwagę innych spacerowiczów. 

chusta na szydełku, szydełkowa chusta, chusta ręcznie robiona

Autorem wszystkich zdjęć jest mój starszy syn, nasz najlepszy rodzinny fotograf 💖, i jak widać miał różne pomysły na uchwycenie jej uroku. 

chusta na szydełku, szydełkowa chusta, chusta ręcznie robiona

Kiedyś przeczytałam, że dzierganie chust uzależnia. I wiecie co, to prawda! Jak raz się zacznie to przestać już nie można. Szydełkowanie kolejnych chust to moje najlepsze lekarstwo na chłodne, jesienne wieczory 😊.

Kochani na dziś już kończę i zmykam do mycia okiem, które rozpoczynają moje weekendowe porządkowe szaleństwo. Chusta oczywiście wędruje na zabawę do RenPolszczyzna i Rękodzieło


A Wam Moi Drodzy posyłam moc uścisków i serdeczności!

Justyna

94 komentarze:

  1. Justynko udanych porządków, moje czekają na emeryturę a to już niedługo :-).
    Chusta jest rzeczywiście bajeczna w pięknych cieplutkich kolorkach. I świetnie że doczekała się zakończenia .
    Syn jak widać ma talent do fotografowania , ciekawe czy wyssał z mlekiem matki te zdolności :-)
    Pozdrawiam i życzę dobrego weekendu. Myślę ze liczba skarpetek zbliży się do 500

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, dziękuję kochana :)) Umiejętność uchwycenia chwili w kadrze, Oskar odziedziczył po moim bracie, który swego czasu robił niesamowite zdjęcia! Pierwszy dzień porządków zaliczony, okna czyste, a to już coś :). Buziaki!

      Usuń
  2. Genialna chusta, piękne kolory. Bardzo podobają mi się zdjęcia zwłaszcza ostatnie i to, gdzie chusta leży na plaży. Tak w pierwszej sekundzie można pomyśleć, że to łąka, a za nią skałki, woda, fajowy pomysł. :) Pozdrawiam i życzę miłego sprzątanie, ciekawych znalezisk. Ja będę sprzątała szafę z ubraniami, bo tam tornado panuje już za długo. hehe Uściski. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje kochana :)) Ja szafę zostawiam na niedzielę i jeśli Ciebie to pocieszy to też mam w niej małe tornado :))). Miłego weekendu i uściski!:)

      Usuń
  3. jesień nadeaszła co widać chyab po naszych działaniach - co rusz któraś sprzata pracownie, przydasie i inne zakamarki :))
    chusta bajeczna Justynko i pięknie uchwycona w przyrodzie:)
    pozdrawiam i owocnych znalezisk! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, dziękuję kochana :)). Chyba przygotowujemy się do zimy, podobnie jak zwierzątka tylko na swój sposób :)) Buziaczki!

      Usuń
  4. Śliczne kolory ma ta chusta, naprawdę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I love your charles, Justyna!
    If we lived closer one would be in charge in green and turquoise tones!
    Hugs from Spain

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you dearly :)). It's nice to read such words. Hugs!

      Usuń
  6. Bajeczna chusta w bajecznej scenerii!! Zdjęcia artystyczne ,bobrze jest mieć osobistego uzdolnionego fotografa. Tylko pozazdrościć ! Zyczę szybkiego końca porządków.







    1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ślicznie :))! Oj dobrze, tylko fotograf nie zawsze ma czas :)) Buziaki i miłego weekendu :)) A moich porządków to końca nie widać!

      Usuń
  7. You look fantastic with the scarf, perfect and beautiful shots from your son. We can see that he has a talent in photograph.

    Hugs

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna jest ta chusta i na pewno cieplutka. Fotografie naprawdę udane, fotografowanie jest super i rozwija wyobraźnię. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucynko dziękuję kochana :)) Ja bym jeszcze do plusów fotografowania dodała jedno - wyrabia zmysł :)) Buziaki i miłego weekendu!

      Usuń
  9. I ja ostatnio mam bzika na punkcie porządkowania wszystkiego, może to jesień tak działa :)))
    Prześliczna jest ta chusta Justynko i pięknie pokazałaś na zdjęciach jej urok.
    Gorąco pozdrawiam i życzę Ci miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu, dziękuję ślicznie! :)) Chyba ta jesień tak działa, masz racje kochana :)). Uściski i również miłego weekendu życzę!

      Usuń
  10. Prześliczna chusta!!! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rzeczywiście bajeczna! I jej wygląd wynagradza trudy dziergania;))
    Buziaki:)
    Ps. Owocnego porządkowania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gosiu :)) Było ciężko, ale dałam radę :)). Buziaki kochana!
      PS. Okna umyte, więc świat już lepiej widać :))

      Usuń
  12. Justynko no ja też dziś myłam okna a teraz pięknie deszczyk po nich pada haha.
    Porządki robię od dwóch dni ale w kuchni jak narazie-chyba bum jesienny nastał na nie.
    Zdjęcia są przepiękne ale chusta jest obłedna. Jestem ciekawa tej liczby skarpetek, obstawiam że z 400-500 będziesz miała....a może nawet więcej skoro tak je chomikujesz:-) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś dziękuję kochana! :)) Wielkie liczenie będzie w niedzielę i sama jestem ciekawa tej liczby :)). Moje okna już wołały „umyj nas” :))), tak brudne po lecie były. Zawsze jak jest chłodniej to dostaje powera na porządki :). Buziaki Aguś!

      Usuń
    2. Justynko udało mi sie dziś po raz pierwszy od dawna drzemnąć w południe i śnilo mi sie ze tych skarpetek masz 1297 hihi aż jestem ciekawa czy sen był proroczy��

      Usuń
  13. Fantastyczna chusta! Rzeczywiście chusty wciągają, robię już czwartą;)
    Pozdrawia Justynko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :)) Już jestem ciekawa Twojej :)) Buziaki kochana!

      Usuń
  14. Dzianie i dzierganie uzależnia, to fakt :)))
    Piękna chusta i pokazana w pięknej scenerii. :)
    Moje druty leżą i napoczęty szal też, aż mi żal...
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)) Trzymam kciuki by szal doczekał się dokończenia :) Uściski posyłam!

      Usuń
  15. Justynko, chusta jest przepiękna, za każdym razem Twoje prace mnie zachwycają, jesteś wspaniała! Pozdrawiam cieplutko! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maks dziękuję ślicznie:)) Bardzo mi miło, chociaż trochę zawstydziłam się :)) Miłego weekendu!

      Usuń
  16. Justynko! Chusta jest przepiękna! Kolory cudowne. bardzo pasują do jesieni. Dopiero na zdjęciach z otuloną osóbką widać, jak jest duża:))) Wyobrażam sobie jak jest miła i cieplutka. Ten wzór jest cudny.
    Zdjęcia śliczne, fajnie mieć tak zdolnego Fotografa. Jeśli porządki mogą być miłe, to właśnie takich Ci Justynko życzę. Sama bardzo lubię sprzątać, układać, myć bardzo brudne okna i potem czerpać radość z dobrze zrobionej pracy.
    Ja obstawiam 375 skarpetek:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izuniu, dziękuje kochana! Chusta jest baaaardzo duża, ale ta z kokonka od Ciebie będzie większa i to mnie cieszy :)))). Co do porządków to ja również nie narzekam, później fajnie i czyściutko jest w domu, można oddech złapać :)). Izuniu, nie wiem jeszcze ile jest skarpet, ale myślę, że dużo więcej. Mam ich cztery duże pudła wypełnione po brzegi! Zawsze obiecuje sobie, że już nie kupię nowych, ale to tylko takie gadanie :)). Buziaki kochana i miłego weekendu!

      Usuń
  17. Justyś, przepiękna jest ta chusta, a Twój Syn to naprawdę utalentowany fotograf.
    A u mnie, wyobraź sobie, dzisiaj tak ciepło i słonecznie było, że wystarczył krótki rękawek.
    Udanych porządków jesiennych.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, dziękuję kochana :))). Ale zazdroszczę Tobie tej dzisiejszej pogody! U nas dość długo mgła się utrzymywała, nawet młodszy syn śmiał się, że jest jak w horrorze :)) buziaczki i miłego weekendu!

      Usuń
  18. Przepiękna jest Twoja chusta i z pewnością mięciutka tak jak moja , która od Ciebie dostałam :) I jaką ma egzotyczna sesje zdjęciowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś dziękuję kochana! :)) Jest bardzo miękka, choć troszkę gryzie; nie przeszkadza mi to jednak :)). Uściski!:)

      Usuń
  19. Zachwycam się chustą w cudnych kolorach. W moich kolorach:) Wspaniała i duża, a to ważne bo sprawdzi się w te chłodniejsze dni. Wspaniała!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Justynko,podziwiam piękne wykonanie i modelkę 😊

    OdpowiedzUsuń
  21. Justynko wielkie brawa dla Ciebie za kolejną super chustę i wielkie brawa dla Twojego syna za te cudne zdjęcia, ma chłopak talent, to ujęcie chusty w "locie" jest rewelacyjne. Miłych porządków Ci życzę, ja w swoich tez pomału robię kolejne porządki bo mam tego stanowczo za dużo i juz sie nie mieszczę przez co często robi sie balagan.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lidziu, dziękuję ja oraz w imieniu syna :)). Lidziu, porządki już zrobiłam i zdecydowanie przejrzało. Masz rację, robi się bałagam jak wszystkiego jest za dużo :( Ja też mam problem z przechowywaniem. Buziaki kochana!

      Usuń
  22. Chusta jest obłędna, zjawiskowa :) przepiękne kolory! No i sesja fotograficzna, która dodatkowo podkreśla jej urok! :)
    Powodzenia w porządkach! ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Chusta cudowna i dobrze ,że udało Ci się ją skończyć:) Również lubię wieczorami otulać się chustą .
    Od czasu do czasu trzeba zrobić porządki w "przydasiach " !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, dziękuję ślicznie!:) Teraz będzie coraz chłodniej więc chusta się przyda :) Uściski!

      Usuń
  24. Masz całkowitą racje ,choc robota czasami koszmarna ale oczyszczajaca, sprzątanie w przydasieach przynosi wiele radości i częto zdziwienia, że mamy coś o czym zupełnie sie zapomniało:) Chusta w przepieknych kolorach, ale też w cudownych zdjęciach ujęta:) dziekuję za udział w zabawie i pozdarwiams erdecznie

    OdpowiedzUsuń
  25. Przepiękna. Ten kolor zachwyca. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  26. Miłego dziergania zatem, bo jesienne wieczory akurat na to hobby w sam raz😀
    Pozdrawiam serdecznie na miły weekend 🙋🌻

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morgana dziękuję ślicznie! To prawda, w długie jesienne wieczory dzierga się super :) Buziaki kochana!

      Usuń
  27. Chusta przepiękna, Justynko!
    A porządki... nic fajnego, ale po skończeniu zawsze ogarnia mnie radość i lekkość - miło potem usiąść z herbatką i podziwiać efekty :-)
    Pozdrawiam serdecznie 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, dziękuję ślicznie!:)) Dokładnie mam tak samo, kiedy posprzątam :)) I ten zapach czystości :)). Buziaki!

      Usuń
  28. Piękna chusta!!! Kolory i jej wielkość zachwycają! Ja mam w planach zrobić dla siebie taką dużą, ale wciąż muszę te plany przesuwać "na potem". Ale może mi się uda przed świętami zrealizować mój pomysł. Pozdrawiam serdecznie i życzę szybkiego porządkowania rękodzielniczych skarbów:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko, dziękuje kochana! Duże chusty dzierga się długo więc trzymam kciuki by udało się Tobie szybciutko skończyć :) Buziaki!

      Usuń
  29. urocza chusta i pięknie kontrastuje z czarną plażą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko bardzo :)) Dlatego właśnie to miejsce wybraliśmy na sesję :) Buziaki!

      Usuń
  30. Ale cudna chusta, a jakie piękne zdjęcia. Przyglądam się i podziwiam całą sobą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) Marysiu jesteś kochana! Dziękuję za te ciepłe słowa!:) Ściskam!

      Usuń
  31. I chusta, i zdjęcia wspaniałe. Zwłaszcza to, gdzie targa nią wiatr. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana :)). Taki komplement od mistrzyni fotografii to dla mnie zaszczyt :) Ściskam mocno!

      Usuń
  32. Piękna chusta i cudowne krajobrazy!!! Fantastycznie uchwycone piękne kolory chusty, fotograf artysta :DDD

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękną chustę zrobiłaś Justynko! Kolorki fajnie się rozłożyły a zdjęcia to mistrzostwo!
    Szydełko też potrafi do siebie przyciągnąć:)
    Ja mojego ciasteczka jeszcze nie naruszyłam ale pewnie będzie to coś drutowego:)
    Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, dziękuję kochana! Zawsze czekam na Twoją ocenę :) Podnosisz mnie na duchu :) Buziaki!

      Usuń
  34. Chusta w przepięknych kolorach :) zdjęcia zrbione po mistrzowsku, zwłaszcza ostatnie, świetnie uchwycona lekkość chusty i piękno krajobrazu. U nie mycie okien zaplanowane na ten tydzień, codziennie po pracy po jednym oknie :), no, zobaczymy bo z planami jest różnie :) Pozdrawiam i serdeczności przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, dziękuję kochana! A wiesz, że to ostatnie zdjęcie to było tak przez przypadek zrobione :)) Ja już okna umyłam, ale oczywiście deszcz padał dziś. Buziaki!

      Usuń
  35. Podziwiam Twoją chustę! Ja jeszcze nigdy nie zrobiłam chusty, chociaż regularnie dziergam coś na szydełku. Koniecznie muszę się poprawić w temacie chust ! Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uleńko bardzo dziękuję!:)) Koniecznie spróbuj, tylko pamiętaj - dzierganie chust wciąga :) Uściski!

      Usuń
  36. Prześliczna chusta, ogrom pracy i cudny efekt. Naprawdę podziwiam <3
    Ściskam Cię serdecznie Justynko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś dziękuję kochana :)) Namęczyłam się przy niej okropnie, ale ciesze się, że efekt podoba się Tobie :)). Buziaki!

      Usuń
  37. Oj, o tym uzależnieniu to ja coś mogę powiedzieć :D. Mam w swoich włóczkowych zbiorach (może lepiej żebym nie liczyła ile mam różnych motków) taką włóczkę, ale w nieco innej kolorystyce. Może kiedyś też powstanie z niej chusta, a może szal ... .
    Pozdrawiam ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu więc trzymam kciuki by ten szal lub chusta powstały :)). Buziaki!!!

      Usuń
  38. ..prześliczna chusta! ..cudownie zrobiona.. podziwiam i doceniam pracę włożoną w jej wykonanie..
    zdjęcia są urocze, a chusta wspaniale się prezentuje w plenerze i fantastycznie ożywia kolorami surowy pejzaż :)

    - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za tyle ciepłych słów i tak miłą wizytę :)) Pozdrawiam serdecznie!:)

      Usuń
  39. Cudna chusta, w przepięknych kolorach. Bardzo pięknie się prezentuje na czarnej plaży, pięknie :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  40. Podziwiam Twoje chusty - są obłędne! :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Очень нежная и легкая шаль! Сын очень хороший фотограф.

    OdpowiedzUsuń
  42. czy włóczka bawełniana nie byłaby lepsza? na razie nie dziergałam z niej kocyka tylko małe próbki ale wygląda obiecująco ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście i włóczki bawełniane nadają się na dzierganie odzieży, chociaż w przypadku chust lepsze są według mnie mieszanki np. bawełna i akryl :)) Wyroby typowo bawełniane są głównie na wiosnę i lato, a mi zależało na chuście ciepłej :)). Musisz spróbować, z jakiej włóczki będzie się Tobie dobrze dziergało i nosiło :)) Ja najbardziej lubię wełnę i akryl, a najlepiej ich połączenie :). Serdecznie pozdrawiam!:)

      Usuń
  43. Bardzo piękne kolory. W sam raz na jesień.

    OdpowiedzUsuń

Moi Drodzy! Bardzo dziękuję Wam za obecność, a także każdy życzliwy komentarz, który sprawia mi ogromną radość oraz motywuje do dalszego blogowania i tworzenia :).