piątek, 4 października 2019

Nadwiślańskie Krajobrazy. Spacer z Aniołami.

Witajcie Kochani! Jak to dobrze, że nastał weekend. Słonko przegoniło ponurą aurę, a wiatr w magiczny sposób zamilkł. Zrobiło się tak przyjemnie i cicho. Zabieram więc Was na spacer w niezwykłe miejsce, gdzie przyroda rządzi się swoimi prawami, a śpiew ptaków i rechot żab słychać z każdej strony. Jest tam spokojnie, błogo, a czas zatrzymał się w miejscu. Będziemy razem wędrować po Dolinie Środkowej Wisły - moim małym azylu, do którego uciekam od szumu i gwaru miasta. Pamiętajcie jednak, że jest to Obszar Natura 2000 i wszystko, co napotkacie jest pod ochroną, nawet te maleńkie owady ciężko pracujące każdego dnia.


Nasza wędrówka właśnie się zaczęła. Idziemy wąską, krętą dróżką, podziwiając przyrodę i chłonąc świeże powietrze, lekka wilgoć  niczym mgiełka unosi się nad nami.


Po kilkunastu minutach wychodzimy z leśnej gęstwiny i naszym oczom ukazują się wiślane rozlewiska. To znak, że zbliżamy się do celu wędrówki.


Dotarliśmy. Oto ona - Wisła, najdłuższa rzeka w Polsce. Promienie słońca odbijają się w jej tafli niczym maleńkie kryształki, a swoistego rodzaju cisza jest odczuwalna z każdej strony. Urok rzeki jest niesamowity, ale nie dajcie się jemu zwieść. Jest głęboko, nurt silny więc zostańmy lepiej na brzegu.


Troszkę już spacerujemy i zapewne zastanawiacie się gdzie są te anioły? Są... ciiiiiii, aby ich nie spłoszyć. Schowały się na malutkiej wysepce wśród rozlewiska. Rozłożyły skrzydła i wygrzewają się w promieniach jesiennego słońca.


O rany, jak pięknie się błyszczą, jaki spokój od nich bije! Są takie malutkie, że chcąc zrobić im zdjęcie musiałam położyć się na piasku.



Ups, zauważyły mnie, ale nie odfrunęły. Pozują dalej. Uwielbiam ten widok, kiedy ich skrzydła niczym pergamin przepuszczają światło. Tworzy się swoista gra cieni i kolorów, a wszystko tak pięknie współgra z nadwiślańskim pejzażem.


Miałam dużo szczęścia, że Aniołki spotkałam. Ponoć rzadko tam bywają... Zostawię je jednak w spokoju - niech nadal odpoczywają.


Kochani nasz spacer dobiegł końca. Czas wracać do domu. Kto wie, może i Wy kiedyś nad Wisłą  lub inną rzeką spotkacie swoje Anioły... Rozglądajcie się dobrze ... Nigdy nie wiadomo co życie niesie ze sobą!

Buziaki, 
Justyna




92 komentarze:

  1. ..niezwykły spacer nad Wisłą ..Twoje zdjęcia są fantastyczne! Aniołki po prostu prześliczne <3
    ..bardzo podobają mi się Twoje lale ;)

    - pozdrawiam bardzo serdecznie i ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje AnSa :)). Bardzo mi miło :) Miłego wieczoru życzę i moc serdeczności posyłam!

      Usuń
  2. Śliczne aniołki 🤗
    Spacer także miły, udany🚶
    Pozdrawiam najserdeczniej na miły weekend 🏵️😀🌞☕❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morgana dziękuję kochana :)) Spacer był mega udany :) Buziaki i weekendowego odpoczynku życzę!:)

      Usuń
  3. Wspaniały spacer Justynko, a aniołki cudowne, aż chce się je tulić. Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lenko, dziękuje kochana :)) Buziaki i serdeczności posyłam :) Miłego weekendu!:)

      Usuń
  4. W tak pięknej scenerii Twoje aniołki Justynko wyglądają zjawiskowo. I jeszcze to słoneczko dołożyło uroku :) Wspaniały spacer - dziękuję i cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu, bardzo dziękuję :)) Miło mi bardzo :) Zapraszam na kolejny :) Buziaki i miłego weekendu :)

      Usuń
  5. Niczym piękna baśń opowiedziana niezwykle malowniczo i tajemniczo. Cudowny, bardzo relaksujący wpis Justynko :-))) Miło się czytało i wspaniale spacerowało w Twoim towarzystwie a piękne Aniołki dodały magii i czaru tej baśni, rozsiały bardzo pozytywną aurę na nadwiślańskich rozlewiskach. Maleńkie jak Calineczki a urocze jak najpiękniejsze motyle świata. Cudownego weekendu Kochana, ściskam i pozdrawiam! :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inko kochana, bardzo Tobie dziękuje za ten wspaniały komentarz! Aż ciepło mi na sercu się zrobiło i sama rozmarzyłam się ponownie :))). Zapraszam na kolejny spacer, będzie wesoło, ale więcej nie zdradzam :)) Buziaki, uściski i miłego weekendu :)

      Usuń
  6. Magiczne miejsce i magiczne Aniołki! Przyroda jest fascynująca ale Twoje Aniołki Justynko są cudowne! Delikatne skrzydełka, pięknie rozłożone dodają im lekkości i eteryczności. Kolorowe ubranka są zachwycające. Teraz podczas takich wędrówek trzeba dobrze się rozglądać bo nigdy nie wiadomo, kogo możemy napotkać pod krzaczkiem:)
    Buziaczki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, dziękuję ślicznie :))) Uwielbiam robić zdjęcia na świeżym powietrzu, zawsze lalki inaczej wychodzą niż fotografowane w domowym zaciszu :)). Oj rozglądaj się kochana, nigdy nic nie wiadomo :) Buziaki i miłego weekendu!

      Usuń
  7. Ja ostatnio spacerowałam nad naszym pięknym Bałtykiem ale żadnych aniołków tam niestety nie spotkałam. Jak Ty to robisz Justysiu, że gdzie nie pójdziesz to na nie trafiasz? I to na takie prześliczne egzemplarze :) Są zachwycające! Piękne zdjęcia, dziękuję że i mnie zabrałaś na ten spacer.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lidziu kochana, a może za mało zaglądasz w zakamarki podczas spacerów :))))). Jak ja Tobie zazdroszczę tych spacerów brzegiem morza!! Chętnie oddałabym za nie moją Dolinę Środkowej Wisły :). Buziaki kochana i dziękuję za miły komentarz :). Udanego weekendu!

      Usuń
  8. Piękne widoczki, piękne towarzyszki spaceru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martynko, dziękuje ślicznie! :) Udanego weekendu kochana!

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Basieńko, bardzo dziękuje! :) Weekendowe uściski posyłam!:)

      Usuń
  10. Dobrymi ludźmi zawsze opiekuja sie anioły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś kochana...buziak, buziak i jeszcze raz buziak!:) Dziękuję!!!:)

      Usuń
  11. Spacer w tak wyjątkowym towarzystwie musiał być wspaniały! Aniołki zachwycające:) Tyle szczególików pełnych radości! Takie aniołki cudne robisz tylko Ty!
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, dziękuje kochana :)) Lubie tak pospacerować ... Jutro wyruszamy na grzyby, ale znając życie skończy się po prostu świetnym spacerem po lesie :)). Buziaki!

      Usuń
  12. fantastyczne spotkanie w pięknym plenerze! cudna okolica i śliczne maleństwa - miło widzieć, że miałaś bardzo sympatyczny dzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko :)) Lubię spacerować nad brzegiem Wisły i chłonąć ten spokój bijący od wody. Miłego weekendu kochana :)

      Usuń
  13. Nadwiślańskie aniołki są śliczne Justynko. Takie barwne, urocze maleństwa. W przepięknym miejscu je spotkałaś.
    Ciekawe, czy są tam jeszcze;)
    Ukochy:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie Izuniu :)) Zapewne już ich nie ma, odfrunęły do swoich domków :)) Buziaki!

      Usuń
  14. pogoda piękna, u nas pada od tygodnia, ale w sumie tęskniłam trochę za deszczem. Aniołki cudowne. A jaką ten jeden ma piękną jeansową kiecunie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Martuś :)) U nas na szczęście wypogodziło się, ale to prawda deszczu nam potrzeba zwłaszcza po letnich suszach :) Buziaki!

      Usuń
  15. Kolejne cudne aniołki- i to w tak urokliwych zakątkach:) cudne zdjęcia:)
    Żabol jest na swoim miejscu i bardzo proszę i wrzucenie linka:) bardzo się cieszę, że i w tym miesięcy Twoje cudne prace goszczę w mojej zabawie:)
    spokojnego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Reniu :)) Żabkę już nakarmiłam :)). Buziaki posyłam!:)

      Usuń
  16. krajobraz piękny, ale aniołki jeszcze piękniejsze! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. The place is idyllic and is the perfect frame for photos of your adorable dolls,.
    Greetings from Seville

    OdpowiedzUsuń
  18. Super wpis, miejsce piękne <3
    Obserwujje :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko bardzo dziękuję :)) Cieszę się, że u mnie zostałaś :) Miło mi:) Uściski!

      Usuń
  19. Cóż za piękne i magiczne miejsce nic dziwnego, że można spotkać tam anioły i to jakie piękne <3 dobrze, że mają na sobie ciepłe sweterki, bo robi się coraz chłodniej. Mam nadzieję, ze wypoczęłaś na swojej wycieczce. Pozdrawiam serdecznie i przesyłam uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sady dziękuję kochana :)) Wypoczęłam bardzo, chociaż nadmiar świeżego powietrza spowodował, że wróciłam do domu senna :))). Buziaki i miłego weekendu!:)

      Usuń
  20. Piękny spacer. Te konary w wodzie wyglądają jak Nessie. ;)

    Aniołki urocze, pięknie je sfotografowałaś. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamelio, dziękuję kochana :)) hHahaha, świetne miałaś skojarzenie z Nessie :))) Buziaczki!

      Usuń
  21. Miejsce , spacer i aniołki-same wspaniałości!!Sposób przekazania i opisania tego wszystkiego fantastyczny. Uwielbiam czytać Twoje posty-można poczuć trochę magii w otaczającym nas świecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje kochana :)) Cieszę się, że tak odbierasz moje wpisy, to dla mnie cenna wiedza :) Buziaki!

      Usuń
  22. Och jaki cudowny spacer...tez bym się wybrała...tak mi brakuje na to czasu... Piękne zdjęcia :) A aniołki jak zwykle magiczne, urocze i oczarowują :) Podziwiam Twój talent :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, dziękuję kochana :)) Ja takie spacery mogę odbywać tylko w weekendy i to nie zawsze :(. Ale korzystam z każdej wolnej chwili i okazji :) buziaki!

      Usuń
  23. Justynko, piękna wycieczka i przepiękne Twoje anioły!!! Podziwiam Twoje prace i Twoje słowo pisane! Cieszę się, że mogę tu bywać u Ciebie. Pozdrowienia cieplutkie przesyłam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko, ślicznie dziękuje :)) I bardzo mi miło, wpadaj, kiedy tylko masz ochotę i czas :)). Buziaki kochana!!:)

      Usuń
  24. Piękne plenery jak i ulotne chwile z aniołami. Mam nadzieję że nie odleciały za daleko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana :)) Bardzo mi miło :) Anioły odleciały daleko, ale wiem, że jest im dobrze :) Buziaki!

      Usuń
  25. Justysiu, dziękuję za ten piękny, pełen spokoju i zadumy spacer. Anioły są wśród nas i to jest cudowne - i te niezwykłe stworzone przez Ciebie, i te ukryte w zwykłych ludziach.
    Tulę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu kochana, po stokroć dziękuję!!!:))) Zawsze mnie podniesiesz na duchu i sprawisz, że tak miło się zrobi :) Buziaki!

      Usuń
  26. Spacer w towarzystwie takich słodkich aniołów to sama przyjemność a i miejsce cudne na spacer i naładowanie baterii. U mnie sobota zimna i deszczowa, pierwszy raz tej jesieni rozpaliliśmy w kominku a ogród czeka na zgrabienie liści... Pozdrawiam i uściski przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, dziękuje kochana! :) To był taki jeden, piękny dzień. Niestety już jest zimno. Rano jak wychodzę to termometr pokazuje 4 stopnie :(. Zazdroszczę tego ciepełka z kominka :)! Buziaki!

      Usuń
  27. Jednym słowem, skrawek nieba nam uchyliłaś, byśmy mogły i my popodziwiać te niebiańskie istoty. Cudne Aniołeczki. Pozdrawiam gorąco Justynko.

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne nadwiślańskie krajobrazy, a aniołki zachwycające jak zawsze!
    Pozdrawiam bardzo gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękne są :) Ja spotykam anioły w blogosferze ;) jednym z nich jesteś Ty Justynko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulcia dziękuję, aż nie wiem co napisać tak zawstydziłam się... Ściskam mocno!

      Usuń
  30. Hermoso !!!
    Muy bello el paseo, lo imagine y disfruté mucho, me dejó una sonrisa. Y tus ángeles encantadores y preciosos. Bendecido talento de tus manos.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ysnelda, muchas gracias por tantas palabras hermosas! Estoy muy feliz :)
      Un abrazo.

      Usuń
  31. Justynko niezwykły był Twój spacer nad Wisłą. Nie dość , że cudna pogoda i piękne krajobrazy to jeszcze spotkałaś dwie przesłodki istotki. Cudowne , radosne Aniołki. Nie mam chyba w Twoich pracach dwóch identycznych .. ech fajnie by było obejrzeć je wszystkie .
    Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, dziękuje kochana!:) Łapaliśmy ostatnie promyki słońca, bo teraz jest już zimno. To prawda kochana, tyle już skarpeciaków uszyłam i żaden nie powtórzył się :) Buziaki!

      Usuń
  32. Wspaniały spacer, widoki cudne, pogoda była po prostu wymarzona... :) no i te aniołki, które spotkałaś... :) chyba każdy chciałby spotkać takiego dobrego duszka na spacerze;)
    Lale są przesłodkie! ;):)

    OdpowiedzUsuń
  33. A wonderful experience! Taking a walk around the wood and the river, then meet beautiful angels!
    It brings a happiness and luckiness :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Myślę że w takich miejscach jest mnóstwo aniołów, bo przecież takie krajobrazy muszą je przyciągać;) Pięknie tu! Twoje maluszki są cudowne, zresztą jak każde, które stworzą Twoje rączki!
    Dziękuję Justynko za piękny spacer:) Miłego Ci wspaniałego niedzielnego wypoczynku:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ależ to piękne miejsce! Wspaniały spacer Jusynko i wcale się nie dziwię że spotkałaś tam te urocze stworzenia. W takim miejscu to pewnie nie jeden aniołek odpoczywa;-)
    A te aniołeczki są jak marzenie i można na nie patrzeć godzinami.
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Jakże miło było z Tobą wędrować po tej magicznej karaimie i podziwiać nie tylko przepiękną przyrodę, ale również wspaniałe aniołki. Dziękuję! 😘
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko bardzo się cieszę, że spacer spodobał się Tobie :)). Dziękuję za ciepłe słowa! Buziaki!:)

      Usuń
  37. Piękne okolice odwiedziłaś i wspaniałe towarzystwo miałaś :-).Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  38. No piękne sa ja swojego zabiorę nad Odrę to moja rzeka :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucynko dziękuję kochana :)) Nad Odrą zapewne jest również cudownie :) Miłego dnia i uściski!

      Usuń
  39. Cudowne aniołki, takie śliczne i w otoczeniu takich wspaniałych widoków :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Cudowne aniołki wybrały się w przepiękne rejony :). Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  41. Śliczne!! Wspaniałą sesję fotograficzną im zrobiłaś!!

    OdpowiedzUsuń
  42. Justynko, dziękuję Ci bardzo za taki miły spacer, w przepięknej okolicy. U mnie dziś bardzo zimno, planowałam wyprawę do lasu, ale niestety, zimno skutecznie mnie do niej zniechęciło :/
    Aniołeczki przepiękne, jak zawsze nie mogę się na nie napatrzeć <3
    Ściskam Cię serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś dziękuję kochana :)! Niestety to piękne, ciepłe słonko już schowało się i jest bardzo zimno :(. Rano nawet temperatura spada do 4 stopni :(. Buziaki kochana i miłego dnia życzę!

      Usuń
  43. Justynko wspaniały spacer zafundowałaś. Pięknie tam u Was.
    Anioły zawsze są wśród dobrych ludzi więc nie dziwię sie ze takie dwa cudne malutkie aniołki spotkałas. Fantastycznie wyglądaja. Podziwiam te Twoje skarpeciaki. Pozdrawiam☺

    OdpowiedzUsuń
  44. Justynko, jak Ty pięknie ubrałaś ten spacer w słowa :) Przepiękne okolice, więc nic dziwnego, że napotkałaś tam anioły. Notabene również śliczne 😍 I widać, że już pożegnały lato i chłody jesienne im nie straszne, bo garderoba cieplejsza ;) Warto było położyć się na zimnym piasku dla tych ujęć :)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego tygodnia!
    I gratuluję nagrodzenia Twojego tutoriala na skarpetkowe ośmiorniczki!

    OdpowiedzUsuń
  45. Cudowne anioły w pięknym krajobrazie. Aniołki są słodkie, strój mają prześliczny. Ostatnio spacerowalam koło rzeki w górach Izerskich. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  46. Cudownie tam u Was. U mnie nad Wisłą też ładnie w niektórych miejscach na Bulwarach przyroda wciąż jeszcze dzika, cicho i spokojnie więc można odpocząć.

    OdpowiedzUsuń

Moi Drodzy! Bardzo dziękuję Wam za obecność, a także każdy życzliwy komentarz, który sprawia mi ogromną radość oraz motywuje do dalszego blogowania i tworzenia :).