sobota, 2 stycznia 2021

Skarpetkowa świnka na szczęście :)

Ufff, nareszcie jest. Długo wyczekiwany, pełen nadziei Nowy 2021 Rok. Moi stali Czytelnicy wiedzą, że nie robię podsumowań tego co było, ale dziś malutki wyjątek od zasad :). Właściwie to użyje jednego słowa, z którym rok 2020 kojarzy mi się najbardziej. To SAMOTNOŚĆ. Możemy interpretować ją na wiele sposobów, inaczej odbierać, ale myślę, że w 2020 roku każdy z nas jej doznał. Zdjęcie poniżej doskonale ją oddaje, a zrobiłam je podczas rodzinnego spaceru nad jeziorem. Wielu z nas w minionych miesiącach czasami odczuwało szeroko rozumianą samotność i niczym łódka na wielkiej tafli świata cumowaliśmy pełni obaw, lęku, niewiedzy, strachu.

Jednak przyszło nowe, choć zaledwie od starego dzieli je jeden dzień, a wraz z nim nadzieja, optymizm, wiara. I tych emocji będę się trzymała, choć czujności nie tracę. Jeszcze wiele przed nami, zanim powrócimy do tego, za czym tęsknimy. 

Nowy Rok to bez wątpienia czas radości, składania sobie życzeń, a w niektórych krajach obdarowywania się drobnostkami :). W rodzinnych stronach mojego męża 1 stycznia przychodzi Dziadek Mróz (uwielbiam go!), a u naszych sąsiadów po zachodniej stronie granicy jest pewien noworoczny zwyczaj, który bardzo mi się podoba i chyba go podkradnę :).


To zwyczaj obdarowywania się marcepanowymi świnkami lub po prostu figurkami z wizerunkiem świnki :). Istnieje nawet powiedzenie „Schwein haben” co dosłownie oznacza „mieć szczęście". 

Poza tym świnia uchodzi nie tylko za symbol szczęścia, ale również płodności, dobrobytu i bogactwa -  stąd popularne są skarbonki właśnie w kształcie świnki :).


Jak widzicie Moi Drodzy warto chociaż jedną figurkę świnki mieć w domu :). W przyszłym roku taki symbol szczęścia na pewno podaruje bliskim wprowadzając nową rodzinną tradycję :).


Skarpetkową świnkę z dzisiejszego posta dedukuje również wszystkim Wam - Moim cudownym Czytelnikom. Niech przyniesie szczęście, zdrowie, dobrobyt i wszelką pomyślność w tym Nowym 2021 roku 🐷! A jeśli tak jak ja wierzycie w magiczną moc symboli szczęścia to koniecznie zajrzyjcie do Szuflady i naszej nowej zabawy :).


Ściskam Was mocno!

Justyna




47 komentarzy:

  1. Urocza świnka! Uwielbiam to Twoje dopracowanie detali 😍 Tobie również życzę wszystkiego dobrego w tym nowym roku. Zdrówka, radości i życzliwości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny post , piękna świnka i bardzo wymowne zdjęcia !!!!! Wierzę w symbole i wierzę w szczęście , które niesie Twoja świnka . Samotność jest okrutna dlatego warto mieć życzliwych ludzi wokół siebie! Serdecznie pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku!!!!


















    OdpowiedzUsuń
  3. Rajusiu - Ty nawet świnkę umiesz wyczarować ze skarpetki!!! Jest super!!! Wygląda obłędnie z tym swoim lekko zadziornym ryjkiem i rękoma w kieszeni:)) Taki słodziak-lujek:))
    Wszelkiej pomyślności na ten nowy rok!!!
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świnka jest przewspaniała ! Uszyję sobie taką :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam już tego słodziaka - cudowna świneczka! Zwyczaj świetny, chętnie bym przejęła :-D Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna świnka, ale mi podsunęłaś temat , mam w domu świnkę do której mąż wrzuca monety te najdrobniejsze, może się skuszę zrobić cos do Szuflady / innego/ co przynosi szczęście

    OdpowiedzUsuń
  8. Raju, Świnka cudna. Skarpetkowej wersji jeszcze nie widziałam, ale u Ciebie z każdym postem jest mój zachwyt. U nas jest świnka skarbonka. Wrzucamy do niej wszystkie nasze pieniążki z urodzin, imienin i kieszonkowe oszczędności.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojeja ale cudna! :) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, Justynko!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeurocza świnka ,aż się buzia śmieje patrząc na taką skarpeciankę.No i te jej rzęsy...cudo
    Noworoczne uściski przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny zwyczaj:) Chyba nie mam już w domu żadnej świnki. Dzieci kiedyś miały takie skarbonki ale to już historia. Twoja świnka Justynko jest najsympatyczniejszą świnką jaką widziałam.
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  12. Samotność... ja czułam się w tym roku wyjątkowo samotna...i imieniny i urodziny przypadły na największy strach w sprawie pandemia...
    A świnka powala na kolana!Ryjek ma super!

    OdpowiedzUsuń
  13. What a cute little pig, Justyna!.
    Faith, hope and strength for a new year full of illusions.
    Hugs from Spain

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale śliczna i słodka ta świneczka, Justysiu.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie ma dla Ciebie rzeczy niemożliwych, ze skarpet wyczarujesz wszystko. Urocza świnka. Fantastyczne zdjęcie!
    Wszystkiego najlepszego na każdy dzień 2021 roku Justynko:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Justyś! Zawsze mnie zaskoczysz! I tym razem zachwycam się ogromnie! Świnką jestem totalnie zauroczona. Powaliły mnie jej rzęsy i piękny zwinięty ogonek :-)
    Uściski :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Justynko, jaka cudna świnka! Różowiutka, uśmiechnięta, z wesołym ogonkiem, uszkami i uroczym ryjkiem! Napatrzeć się nie mogę:) I te rzęsy:)))
    Buziaczki!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale urocza świnka. Super różowo w to bure u nas popołudnie się zrobiło. Super pomysł na wprowadzenie takiej tradycji. Tak sobie myślę Justynko że jak sie poczuje lepiej to pojadę i skarbonkę świnke kupię, będzie to mój mały talizman do którego złotówki zamierzam przez cały rok składac aby na następne święta serwis obiadowy na 12 osób kupić. Jest cel to i świnka niech szczęście przyniesie.
    Wszystkiego dobrego na cały rok Tobie i bliskim życze:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wiesz Justynko, dla mnie to Ty jesteś kopalnia wiedzy. O tym że skarbonki są w kształcie świnki to wiem ale dlaczego i skąd się to wzięło to już nie wiedziałam aż do teraz. Dziękuję Ci za tą wiedzę.
    A Twoja skarpetkowa świnka jest urocza normalnie się w niej zakochałam
    I wiesz co chyba sobie taką świnkę skarbonkę zafunduję to doskonała motywacja do oszczędzania .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie znałam tego zwyczaju ale fajny jest.Twoja świnka jest niesamowita ,urocza i słodka. Cudeńko stworzyłaś, nawet kolorek jest taki świński ,słodki.Pozdrawiam i jeszcze raz wszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  21. Urocza świnka!!! Oby ten rok był lepszy i zupełnie inny niż 2020!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Moja znajoma z Niemiec przysłała mi kiedyś taką kartkę z świnką na początku zdziwiłam się bo nasze kontakty były super ale moja córka ze śmiechem wyjaśniła mi "mamo to taki zwyczaj , to dowód sympatii";) Kocham Dziadka Mroza bo kocham dawać prezenty w moim domu jest zwyczaj prezentów od Nowego Roczku bo prezentów nigdy dość:)) Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Justynko piękne dziękuję za życzenia, niech się spełnią i niech w końcu wróci normalność!😘
    Masz rację z tą samotnością, dużo ludzi się na nią uskarża przez pandemię, chociaż ja osobiście jej nie doświadczyłam. Mam grono oddanych przyjaciół, którzy bardzo mi pomagają w ciężkich chwilach a po za tym ja cały czas pracuje, więc nie doświadczyłam"zamknięcia"
    Świnka jest przesłodka,różowiutka, radosna i pieknie wykonana...tak właśnie wygląda szczęście 🥰😊
    Dla Ciebie Kochana, samych wspaniałości na ten Nowy Rok😀🌺

    OdpowiedzUsuń
  24. Prześliczna świnka! Wszystko mi się w niej podoba :-) W symbole szczęścia nie wierzę, ale myślę, że wręczanie sobie drobiazgów na Nowy Rok to bardzo miła tradycja :-) Pozdrawiam serdecznie i ściskam mocno :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam to, że za każdym razem potrafisz zachwycić na nowo, jesteś w tym Mistrzynią. Skarpetkowa świnka jest cudna, co tu więcej mówić, przerozkoszna!
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. cudne maleństwo! sama obecność Twojej świnki może poprawić humor :)
    Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku dla Ciebie i Twoich Bliskich :*

    OdpowiedzUsuń
  27. No proszę, dowiedziałam się dlaczego skarbonki mają często kształt świnki :)
    Twoja różowa świnka od razu wywołuje uśmiech na twarzy:) jest przesłodka, pełna uroku:)
    Szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Świnka jest urocza 😍 Nie znałam zwyczaju obdarowywania się świnkami w Nowy Rok :) Bardzo mi się to podoba, szczególnie że uwielbiam marcepan :)
    Ja też Nowy Rok przywitałam z nadzieją. A stary pożegnałam oryginalnie wpisem do art journala.
    Wszystkiego najlepszego Justynko. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  29. Justyś Twoja świnka jest przeurocza :), na pewno przyniesie szczęscie i dobrobyt :) do siego roku Kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  30. O takim znaczeni świnki to słyszę pierwszy raz, choć sama mam świnkę-skarbonkę:-)
    Twoja różowiutka świneczka jest fantastyczna i przeurocza:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  31. Za co się nie chwycić to wychodzi Ci cacuszko. Słodka świnka.
    Buziaki Justynko

    OdpowiedzUsuń
  32. Urocza świnka Justynko, rozbroiła mnie całkowicie. Żadne wyzwanie nie jest dla Ciebie za trudne. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ona jest cudowna! Urocza i tak fajnie różowa:))))
    Dziękuję za życzenia i również wszystkiego dobrego w tym Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  34. Zwykłą skarpetkę zamienisz w cudo. Świnka jest niesamowita. Chce się ją przygarnąć i przytulić jak szczęście które w minionym roku jakoś u mnie kulało. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  35. Taką śliczną świnkę widzę po raz pierwszy. Piękne czarne oczka, zalotne rzęsy i ten uroczy zakręcony ogonek. Modnisia w każdym calu:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Świnia to płodność dobrobyt i bogactwo 👍😂uśmiałam sie mając przed oczami nasze świntuchy z chlewa umorusane, śmierdzące i szorstkie w obejściu. Nawet do głaskania nie sa przyjemne.... nie to co Twoja Justynko skarpetkowa świnka pełna optymizmu, jest urocza ☺️ Mamy wielką skarbonkę świnkę, dostaliśmy ją na ślub. Swego czasu wrzucaliśmy tam 5 zł monety które znalazły sie w naszych portfelach, może czas do tego powrócić .... dobrego, zdrowego i twórczego roku Justynko !!!

    OdpowiedzUsuń
  37. Oj tak, na zachodzie króluje świnka i przynosi szczęście oraz dobrobyt - co kraj to obyczaj. Ale dlaczego nie poprawować sobie humoru takimi właśnie symbolami? A Twoja rozkoszna świnka na pewno przyniesie wiele szczęścia, radości i dobrych dno w Nowym Roku, czego życzę Tobie i Twoim najbliższym. Mam nadzieje, że samotność przegonimy w kąt!!!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  38. Jesteś prawdziwą skarpecianą Czarodziejką! Świnka jest urocza i słodka, i tak dopracowana, że trudno wyjść z podziwu! Najpiękniejszych chwil w Nowym Roku i tylko dobrych ludzi wokół! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Świnka super:) Dziękuję za życzenia i wzajemnie Justynko wszystkiego najlepszego:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Witaj ♡
    Jaka urocza świnka! Talent, po prostu masz wielki talent! Podziwiam tą świnkę podziwiam i napatrzeć się nie mogę. Niesamowita dbałość o szczegóły :) Wszystkiego dobrego w nowym roku!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  41. Justynko, cudna i przeurocza świnka! dla Was również wszystkiego dobrego na cały rok:))

    OdpowiedzUsuń
  42. What an adortable and cute piggy! I wish to you the very best for 2021, filled with health, joy and blessings!
    kisses

    OdpowiedzUsuń
  43. Niesamowita:)) Tradycja warta przeniesienia do nas, niech się nam wszystkim szczęści w Nowym Roku! Wszystkiego dobrego:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Feliz 2021! tu muñecos son preciosos! felicitaciones por esta técnica tan tuya
    Besos

    OdpowiedzUsuń
  45. Jaka urocza świnka i cała różowa 🙂 Justynko jesteś bardzo pomysłowa, podziwiam Cię nieustannie 😘
    Pozdrawiam noworocznie 😘

    OdpowiedzUsuń
  46. Nie wierzę... nawet taką słodką świnke potrafisz zrobić ze skarpetek, rewelacja!!! Świnka jest przeurocza. Ja w domu mam dwie skarbonki świnki :)

    OdpowiedzUsuń

Moi Drodzy! Bardzo dziękuję Wam za obecność, a także każdy życzliwy komentarz, który sprawia mi ogromną radość oraz motywuje do dalszego blogowania i tworzenia :).