czwartek, 11 listopada 2021

Skarpetkowa dynia bez szycia - TUTORIAL.

Witajcie Kochani! Jesień to wdzięczna pora roku jeśli chodzi o tworzenie domowych dekoracji, a jedną z najbardziej efektownych i piękniejszych jest zdecydowanie dynia. Oczywiście możemy zakupić w sklepie dynie ozdobne, ale ja pokażę Wam dziś jak zrobić dynię własnoręcznie, ze skarpetki. Na pewno posłuży Wam dłużej niż te prawdziwe, a i zabawa przy jej tworzeniu jest świetna:). Prezentowany sposób jest bardzo łatwy więc śmiało można zaangażować do pomocy dzieci. 

Wzięłam jednak pod uwagę fakt, że chociaż mamy kalendarzową Jesień to wielu z nas robótkowo jak i myślami jest już przy Bożym Narodzeniu :). Połączyłam więc obie pory i powstała dynia w wersji świątecznej :).

Kurs wykonałam specjalnie dla FB grupy Świry Rękodzieła Inspirują, a teraz publikuję go u siebie dla Was Moi Drodzy Czytelnicy 💗. Gotowi?

ZACZYNAMY 😊

Potrzebne materiały: jedna bawełniana skarpeta z długim ściągaczem (najlepiej rozmiar 38 - 39), nożyczki, dwie gumki recepturki, mocny kordonek lub cienki sznurek, klej na gorąco, kulka silikonowa jako wypełnienie, kawałek filcu, przydasie do ozdobienia.

Obcinamy ściągacz jak na zdjęciu powyżej.


Wywijamy na lewą stronę.

Bierzemy jedną gumkę recepturkę i wiążemy mocno na końcu.

Wywijamy na prawą stronę i wypełniamy kulką silikonową. Nie żałujcie wypełnienia - im więcej tym nasza dynia będzie ładniejsza. Zostawcie jednak trochę wolnego miejsca na zawiązanie.

Bierzemy drugą gumkę recepturkę i ponownie wiążemy. 


Wystającą część ściągacza obcinamy i formujemy w dłoni kształtną kulkę.

Teraz najważniejszy etap, ponieważ będziemy naszej dyni nadawać kształt :). Bierzemy kawałek kordonka (mój ma ok. 15 cm) i układamy równo pod spodem (mniej więcej na środku).

Mocno wiążemy na supełek. Na górze również kordonek musi przechodzić przez środek. Obcinamy to co wystaje.

Tę samą czynność co  w punkcie 9 powtarzamy tylko pod skosem.

Mocno wiążemy i obcinamy resztę sznurka.

Ostatnie wiązanie. Powtarzamy czynności opisane w punkcie 10 tylko tym razem formujemy drugi skos. Moja rada - jeśli boicie się, że kordonek lub sznurek będą od spodu przesuwały się podczas wiązania możecie delikatnie przypiąć go szpilką, lub podkleić.

Obcinamy nadmiar kordonka i nasza dynia jest prawie gotowa :). Czas na zamaskowanie góry.

Z filcu wycinamy dwa dyniowe liście. Moja rada - wytnijcie je trochę większe, ponieważ podczas ozdabiania góry będą ładnie widoczne.

Za pomocą kleju na gorąco liście przyklejamy na górze.

Ostatni etap to ozdabianie. Moja dynia jest świąteczna dlatego możecie zobaczyć na niej m.in. cynamon, suszone pomarańcze, goździki, szyszki i czerwoną kokardę :). To jak Wy ozdobicie swoje prace zależy od Was samych i nieograniczonej niczym wyobraźni. Mam nadzieję, że kursik okaże się przydatny i powstanie wiele pięknych, ozdobnych dyń :). 

Jeśli chcecie pochwalić się Waszymi dyniami wykonanymi według mojego kursu to zostawcie link do publikacji w komentarzu - chętnie Was odwiedzę :).



 Trzymajcie się zdrowo,

Justyna


28 komentarzy:

  1. Urocza dyniuszka, Justysiu i pięknie się wpisuje w ten jesienny klimat.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kursik. Muszę zakupić pomarańczowe skarpetki i może w przyszłym roku takie zrobię :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny kursik Justynko, taka przystrojona dynia to bardzo oryginalna dekoracja.
    Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Justynko super kursik! Ja zawsze przeszywałam dynię, nie wpadłam na pomysł,żeby użyć gumek recepturek :)

    Śliczna wyszła Ci dynia, buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna dyńka jesienno-świąteczna:) I super czytelny kursik. Dziękuję:) Buziaki Justynko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super dynia. :)
    Dziękuję za kurs, zapiszę w pamięci i być może któregoś dnia wykorzystam. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka śliczna, ja nie miałabym cierpliwości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Za dyniami nie przepadam, ale Twoje wyglada uroczo :) swietny kursik, wyglada na łatwy. u Ciebie tak równiutko wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pieknie wyszła, piekny kursik ,zapewne kiedyś zrobię.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Justynko świetny kursik , dziękuje bardzo , szkoda że nie dajesz jeszcze trochę czasu na wykonanie tej pięknej dyni.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

  11. Thank you so much for this fantastic tutorial, dear Justyna!
    Do not doubt that I will put it into practice because I really want to make a pumpkin and this option with socks seems perfect.
    Thank you for sharing the tour generously
    Hugs from Spain

    OdpowiedzUsuń
  12. Dyna śliczna. Dziękuję za bardzo czytelny kursik. Jak tylko uporam się z pracami w ogrodzie może uda mi się wykonać. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super jest ta dynia i na pewno trwalsza od prawdziwej. Dzięki za pokazanie jak taką wykonać. Miłego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ojej, jaki świetny tutorial! Chętnie skorzystam!
    Ślicznie ozdobiłaś swoją dynię - prawdziwie świąteczna!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Super pomocny kursik, dynia śliczna! Ja jak kocham robić kartki, tak do szycia zupełnie nie mam serca (i cierpliwości!) Buziaki :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Superowa jest ! Spróbujemy z dziećmi :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna dynia. Robiłam z materiału, lecz że skarpetki jest urocza.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak pokazałaś, to wydaję się to takie proste... :) Cudna jest ta dyńka Justynko :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowna dynia i świetny tutek, na pewno wykorzystam:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  20. Dynia cudna! i kursik na nią rewelacyjny! Właśnie siedzę i kleję i mruczę pod nosem, bo klej na gorąco u rodziców a ja musiałam.... i męczę się z magic i pewnie wszystko się rozklei....
    Buziaki Justyś :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dynia naprawdę urocza :) Może spróbuję sama taką stworzyć, choć mam dwie lewe ręce do takich prac plastycznych :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Przeurocza dyńka Justynko, a kursik bardzo fajny i czytelny. Pozdrawiam serdecznie 💖

    OdpowiedzUsuń
  23. Que hermosa calabaza y que vien as explicado como hacerla!
    Besos

    OdpowiedzUsuń
  24. Widziałam już na grupie świrów rękodzieła:) bardzo przystępny tutorial, wszystko przejrzyste i jasne :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda naprawde ciekawie odrobina pracy i człowiek może stworzyć coś niepowtarzalnego i pięknego.

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny pomysł! może się skuszę na podobną w przyszłym roku;D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetne prace wyglądają ekstra, super inspiracja do własnych dzieł. Podziwiam twój zapał i efekty!

    OdpowiedzUsuń

Moi Drodzy! Bardzo dziękuję Wam za obecność, a także każdy życzliwy komentarz, który sprawia mi ogromną radość oraz motywuje do dalszego blogowania i tworzenia :).